دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

۲۵۰ پایگاه فعال ثابت و سیار امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی شده‌ است

«سلیمانی» گفت: ۲۳ هزار نفر از داوطلبان در داخل کشور در یک هزار و ۲۵۰ پایگاه فعال ثابت و سیار امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی شده‌اند و این تعداد داوطلب از مرزهای میرجاوه و تایباد که به منظور ورود زوار خارجی که برای مراسم اربعین سید و سالار شهیدان به کشورمان وارد می شوند تا مرزهای خروجی مشخص شده برای زوار اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.
کد خبر: ۶۸۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ - 03August 2024

۲۵۰ پایگاه فعال ثابت و سیار امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی شده‌ استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «یعقوب سلیمانی» دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور امروز در حاشیه افتتاح قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر در مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۳ هزار نفر از داوطلبان در داخل کشور در یک هزار و ۲۵۰ پایگاه فعال ثابت و سیار امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی شده‌اند و این تعداد داوطلب از مرزهای میرجاوه و تایباد که به منظور ورود زوار خارجی که برای مراسم اربعین سید و سالار شهیدان به کشورمان وارد می شوند تا مرزهای خروجی مشخص شده برای زوار اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی امدادی سبک و سنگین اعم از موتورلانس، آمبولانس، ست نجات، اتوبوس آمبولانس و سایر خودور ها نیز برای ایام اربعین جهت خدمات رسانی به زائران تدارک و پیش بینی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه گفت: در ستاد اربعین کشور مسوولیت کمیته امداد و نجات با هلال احمر است که در ۲ بخش داخل کشور و همچنین داخل عراق با مسوولیت سلامت و درمان انجام وظیفه می کند که برای خدمات رسانی این جمعیت در عراق جلسات از سال گذشته برگزار شده و هر قدر به زمان برگزاری رسمی اربعین یعنی از اول ماه صفر نزدیک تر می شویم جلسات هماهنگی نیز فشرده تر بوده و در داخل کشور نیز هماهنگی های درون بخشی و بین بخشی نیز انجام شده و به طور کلی جمعیت هلال احمر با تمام توان آماده خدمات رسانی به زوار است.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته از مرزهای مهران، شلمچه و همچنین باشماق و مرز خسروی گفت: حضور در این مرزها به منظور بررسی نیازمندی ها و نحوه خدمات رسانی به زائران بوده که نیروها با تمام توان در این مرزها از جمله مرز خسروی با وجود اینکه هنوز چند روز مانده به شروع رسمی اربعین با شور و توان بالایی آماده کمک و خدمات رسانی هستند.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه برای خارج از مرزها در داخل عراق نیز ۲۴۰ دستگاه آمبولانس آماده شده است، گفت: بیش از ۴۰۰ درمانگاه در خارج از مرزها و داخل عراق برای ایام اربعین توسط جمعیت هلال احمر جانمایی و سامان دهی شده که بخش عمده ای از این درمانگاه ها توسط گروه های مردمی بر اساس حفظ محوریت و نقش مردم فعالیت می کنند.

وی همچنین از استقرار چندین فروند بالگرد در مرزها برای خدمات رسانی به زوار در مواقع نیاز و حوادث خبر داد و افزود: تلاش می کنیم که امسال در اربعین نیروها بهتر از سال گذشته و پرشورتر از اربعین قبل در خدمت زائران باشند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: بیش از ۶ هزار نفر پزشک برای خدمات دهی به بیماران در داخل عراق ثبت نام کردند که بیش از پنج هزار نفر از این پزشکان برای این منظور به کشور عراق و درمانگاه های این جمعیت اعزام می شوند و در زمینه دارو نیز با توجه به آسیب شناسی که از سال گذشته صورت گرفته داروها به میزان مورد نیاز خریداری و بسته بندی شده و توزیع خواهد شد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به ارتقای زیرساخت های مرز رسمی خسروی برای زائران اربعین گفت: این مرز امسال جهت خدمات رسانی و پذیرایی از زوار نسبت به پارسال با انجام اقدام های صورت گرفته آمادگی بهتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها