رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد؛

«عدم توجه به جلو» مهمترین علت تصادف موتورسواران

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول علت تامه تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان ۱۴۰۲ به عدم توجه به جلو با فراوانی ۳۴ درصد اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۸۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 03August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص آمار علل تامه تصادفات موتورسواران در تهران اظهار داشت: جنس تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان کمی متفاوت‌تر از دیگر فصول سال است، زیرا هوا تغییر کرده و خیلی‌ها تمایل دارند که از موتورسیکلت بیشتر در شش ماهه اول سال استفاده کنند.

«عدم توجه به جلو» مهمترین علت تصادف موتورسواران

سرهنگ جوانبخت گفت: وقتی بررسی‌ها را انجام می‌دهیم درمی یابیم که رتبه اول علت تامه تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان ۱۴۰۲ به عدم توجه به جلو با فراوانی ۳۴ درصد اختصاص می‌یابد. 

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قبلا بیان میشد که رانندگانی که داخل خودرو‌ها هستند از تلفن همراه نباید استفاده کنند، اما الان می‌بینیم که راکب موتورسیکلت با یک دست موتور را گرفته و با یک دست دیگر مشغول استفاده و چک کردن و حتی صحبت کردن با تلفن همراه خود است که درخواست داریم که اصلا این اقدام خطرناک را انجام ندهند چرا که با این تخلف صدمات جدی تری نسبت به خودرو‌ها به این قشر از کاربران ترافیک وارد می‌آورد.

سرهنگ جوانبخت افزود: رتبه دوم علل تصادفات در شهر تهران به حرکت در خلاف جهت موتورسواران با ۱۳ درصد از کل آمار در تابستان ۱۴۰۲ بازمی گردد که این تخلف متاسفانه یکی از موارد شایعی است که موتورسواران به گمان اینکه، چون با موتور هستند و سهم زیادی از معبر عبوری را نمی‌گیرند خلاف جهت تردد کرده و غافل از این موضوع هستند که همین حرکت می‌تواند مخاطرات زیادی را به همراه آورد.

وی گفت: در تابستان ۱۴۰۲ رتبه بعدی این آمار تصادف به عدم توانایی راکبین موتورسیکلت با ۱۱ درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز با ۱۰ درصد رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

 رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت سواران در تابستان ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که این تصادفات در محور‌های اصلی با ۶۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: در همین بازه زمانی تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی با آمار ۲۶ درصد، عدد بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تصادفات موتورسواران در خطوط ویژه در تابستان ۱۴۰۲ با ۳ درصد، محور‌های فرعی با چهار درصد و تونل‌ها با ۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها