فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

مهم‌ترین مأموریت بسیج سازندگی جذب، هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی است

سردار زارع‌کمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت بسیج سازندگی امروز جذب، هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی است، گفت: اکثر افراد فعال در این گروه‌ها از قشر جوان هستند و جوانانی که قبل از اینکه پا به عرصه بگذارند، خود‌سازی کرده و حتی حضورشان در این اقدامات جهادی در راستای تکمیل خودسازی است.
کد خبر: ۶۸۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ - 03August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به‌مناسبت شروع رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در سطح استان یزد، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات متعدد سازندگی در سطح استان یزد در قالب گروه‌های جهادی اظهار داشت: گروه‌های جهادی از ابتدای انقلاب تا کنون در تمام حوادث و بازه‌هایی که انقلاب نیاز‌مند بوده است، با رهنمود‌های امام خمینی (ره) پا به عرصه گذاشته و هرچه در توان داشته‌اند، به میدان آورده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های گروه‌های جهادی این است که از روی‌ ایمان، بصیرت، عشق و علاقه ناشی از تفکرات انقلابی در حال فعالیت هستند و همین ویژگی‌ها باعث شده کار آنها برکت بیشتری داشته باشد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت بسیج سازندگی امروز جذب، هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی است، بیان کرد: اکثر افراد فعال در این گروه‌ها از قشر جوان هستند و جوانانی که قبل از اینکه پا به عرصه بگذارند، خود‌سازی کرده و حتی حضورشان در این اقدامات جهادی در راستای تکمیل خودسازی است.

وی با بیان اینکه خدمت بی‌مزد و منت در راستای منافع انقلاب، یکی دیگر از ویژگی‌های گروه‌های جهادی است، تصریح کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۴ به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی از ۹ مرداد لغایت ۱۹ مرداد با رمز یا فاطمه‌الزهرا (س) آغاز می‌شود.

زارع کمالی با اشاره به اینکه اقدامات متعددی در قالب این رزمایش در راستای دو قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در این هفته انجام می‌شود، گفت: مجموع اقدامات انجام‌شده در این رزمایش بیش از ۶۵۶ برنامه و پروژه است که با اعزام و حضور بیش از ۴۶۵ گروه جهادی از جمله ۲۵۰ گروه جهادی تخصصی در اقشار مختلف انجام می‌شود.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سطح استان یزد افزود: در اولین روز آغاز به کار این رزمایش در راستای امنیت غذایی که یکی از مأموریت‌های مهم سپاه و بسیج است، بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین استان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین در راستای جهاد آبرسانی نیز در زمان برگزاری این رزمایش، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ملاباشی و خط انتقال ولایت ۲ و ۳ در روستای محمدآباد و دهنو افتتاح می‌شود.

زارع کمالی با تأکید بر اینکه باید قدردان مردم وفادار به انقلاب و آرمان‌های انقلاب باشیم، تصریح کرد: در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته ۷۵ گروه با عضویت ۳۲۹ نفر تشکیل شده که برای این افراد حدود ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و همچنین برای ۳ هزار و ۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی ۵۸۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یاری با عضویت ۲۲ هزار و۱۵۶ نفر از دیگر اقدامات انجام شده در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد است.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سطح استان یزد با بیان اینکه در قالب قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان نیز اقدامات متعددی انجام شده است، تصریح کرد: آسفالت ۲۱ مورد راه روستایی و جاده بین مزارع، لایروبی و احیای ۱۷۵ مورد قنات و بازسازی آنها در سراسر استان، تعمیر و مرمت ۲۸۶ خانه محرومان، ساخت ۱۱ خانه به‌طور کامل برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مرمت و تعمیر ۳۸ مسجد و حسینیه، افتتاح ۴ قرارگاه منطقه‌ای جهادی، توزیع بیش از ۱۸۰ هزار بسته معیشتی و ۸۵۰ سری جهیزیه از اقداماتی است که در قالب این قرارگاه انجام شده است.

زارع کمالی با بیان‌امیدواری نسبت به رفع محرومیت کامل گفت: اکثر گروه‌های جهادی تخصصی در حال فعالیت هستند و در حوزه‌های مختلف از جمله جمعیت فعالیت می‌کنند که همین تخصصی شدن گروه‌های جهادی باعث رقم خوردن اقدامات بسیار خوبی در سطح استان در زمینه محرومیت‌زدایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار