معرفی کتاب؛

«نبرد الیج»

کتاب «نبرد الیج» خاطرات «احمد خواستار» در عملیات قدس ۵ است که به قلم و روایت «احمد خواستار» در ۱۴۱ صفحه توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان یزد به زیور طبع آراسته شده است.  
کد خبر: ۶۸۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴ - 03August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «نبرد الیج» خاطرات «احمد خواستار» در عملیات قدس5 است که به قلم و روایت «احمد خواستار» در 141 صفحه توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان یزد به زیور طبع آراسته شده است. 

این کتاب که خاطرات رزمنده «احمد خواستار» از «عملیات قدس5» در منطقه عملیاتی «هورالهویزه «را در بر می‌گیرد در عین سادگی، اطلاعات ویژه‌ای را برای خواننده به ارمغان می‌آورد و از محاسن دیگرش، توصیف رویدادها همراه با جزییات آن است که اهمیت خاصی برای پژوهشگران دارد.

نبرد الیج در 1386، در یازدهمین دورۀ سال کتاب دفاع مقدّس، در بخش خاطرات خودنوشت، رتبۀ برتر را كسب كرد و به‌عنوان کتاب سال دفاع مقدّس انتخاب شد. لوح تقدیر توسّط رئیس‌جمهور وقت در تهران به نگارنده اعطا شد.

برشی از کتاب: 

روز سوم یکشنبه مورخ ۱۶ تیر ۱۳۶۴ خود را به پاسگاه الیج عراق رساندیم. بلم را همان جای دیروز مخفی و سپس ار نارنجک سلاح و تجهیزات خود بازدید کردیم. تعدادی شکلات برداشته و یکی یکی با نام خدا و خواندن آیه (وجعلنا...) داخل آب شدیم و هرکدام از یکدیگر ۵ متر فاصله گرفته و به حرکت خود به سمت جلو ادامه دادیم و خود را به بشکه‌های فوگاز رساندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار