فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی:

یادواره شهدای ارتشی استان قزوین برگزار می‌شود

امیر «محمدشفیعی» گفت: روز ۱۵ مردادماه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادواره شهدای ارتشی استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 03August 2024

یادواره شهدای ارتش استان قزوین برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و برگزاری یادواره شهدای ارتش استان قزوین و گرامیداشت یاد خاطره ۲۹۵۰ شهید والامقام لشکر ۱۶ زرهی و یادبود سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری برگزار شد، با اشاره به رسالت جامعه خبری اظهار داشت: جامعه خبری دو وظیفه عمده و سنگین بر عهده دارد؛ اولین وظیفه مطالبه‌ی به حق و دومین وظیفه نیز روشنگری است.

امیر سرتیپ دوم محمدشفیعی افزود: حاصل برآیند این دو وظیفه همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

وی ادامه داد: جامعه خبری در جهاد تبیین می تواند روشنگر و مثمر ثمر عمل کنند در این میان می توان طوری عمل کرد که نگذاشت دشمن جای ظالم و مظلوم را تغییر دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی گفت: امروزه ضرورت دارد که در مورد شهدا تببین صورت بگیرد چرا شهدا به جبهه رفتند و چرا امروز باید برای آنان یادواره برگزار کنیم و باید تببین شود که ما به این یادواره نیاز داریم یا شهدا البته این یادآوری بیشتر برای خود ما است که باید بدانیم شهدا برای چه رفتند و از جان خویش گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش باشیم.

وی ادامه داد: همچنین خبرنگاران باید به دنبال انعکاس اخبار امیدوارکننده باشد و حقایق و زحماتی که در جامعه کشیده می شود را انعکاس دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶ زرهی گفت: ۱۵مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت شهید سرلشکر عباس بابایی و ۱۸ مرداد سالروز شهادت سیدالاسرا سرلشکر خلبان حسین لشگری است به همین دلیل روز دوشنبه همزمان با نماز مغرب مراسمی در گلزار شهدای قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۹۷۷ شهید ارتش از نیروی چهارگانه ارتش در قزوین داریم که یادواره این عزیزان نیز در همان مراسم با حضور فرمانده نیروی محوری زمینی سرتیپ دکتر حیدری برگزار خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در استان های قزوین و زنجان عنوان داشت: در طی مسئولیتی که در قزوین داشتم با حدود ۷۷۰ خانواده شهیدان ارتشیان قزوین دیدار داشته ایم و طی رزمایشی که از امروز آغاز می شود با سایر خانواده های این عزیزان نیز دیدار خواهیم داشت و با هدایایی از آنان تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در این مدت علاوه بر این از خانواده شهدای سایر ارگان ها نیز دیدار داشته ایم.

امیر شفیعی گفت: همچنین در هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) رزمایش توزیع ۷۰ سری جهیزیه برای خانواده های تحت پوشش این کمیته خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: از جمله اقداماتی که لشکر ۱۶ زرهی در طی دو سال اخیر انجام داده است چاپ کتابی با عنوان تاریخچه این لشکر بوده است و یک عنوان کتاب که مربوط به زندگینامه شهدای بزرگوار این لشکر است در چند جلد تا هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار