فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان فارس به میزبانی شهر شیراز

سرهنگ پاسدار «محمدی» از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان فارس به میزبانی شهر شیراز خبر داد و گفت: این اجلاسیه پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در باغ عفیف‌آباد شیراز همراه با برنامه های متنوع برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 03August 2024
برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان فارس به میزبانی شهر شیرازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «مسلم محمدی» فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز امروز، ۱۳ مردادماه در نشست خبری اجلاسیه شهدای مدافع حرم استان فارس که در محل سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: دومین کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در راستای اجرای این کنگره، یکسری اجلاسیه‌ها و برنامه‌های مختلفی توسط مجموعه‌های بسیج و سپاه اجرا می‌شود که یکی از آنها اجلاسیه شهدای مدافع حرم استان فارس است.
 
محمدی با یادآوری اینکه این اجلاسیه به میزبانی سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز برگزار خواهد شد، زمان برگزاری اجلاسیه مذکور را پنج‌شنبه، ۱۸ مردادماه جاری همزمان با نماز مغرب و عشاء در باغ عفیف‌آباد اعلام کرد و گفت: این اجلاسیه همراه با برگزاری برنامه‌های متنوعی خواهد بود.
 
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مدافعان حرم، آنان را مصداق بارز عمل به فرامین دین دانست و افزود: نسل جدیدی که اوایل انقلاب را درک نکرده بودند، در صحنه دفاع از حریم اهل بیت (ع) حضور یافتند و همان شور و حماسه اوایل انقلاب اسلایم را رقم زدند.
 
وی در ادامه از تقدیم ۴۷ شهید مدافع حرم در استان فارس خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۲ شهید پاسدار، یک شهید مربوط به ارتش و ۱۴ شهید هم از بسیجیان هستند.
 
محمدی با بیان اینکه فارس در بحث شناساندن شهدای خود نسبت به دیگر استان‌ها خیلی موفق نبوده است، گفت: اولین شهدای مدافع حرم کشور، شهید حسین کیانی از شیراز است که پیکر مطهرش حتی در گلزار شهدا هم دفن نشده است بلکه در ردیف ۵۳ درب دوم دارالرحمه مدفون شده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز بیان کرد: در فضای مجازی اولین شهید مدافع حرم کشور را شهید محرم ترک معرفی کرده‌اند در صورتی که تاریخ شهادت شهید کیانی مهرماه ۱۳۹۰ و شهید ترک دی‌ماه ۱۳۹۰ است، اما شهید کیانی بسیار مظلوم واقع شده است و حتی در سنگ مزار ایشان به دلیل محدودیت‌هایی که در اوایل دفاع از حریم اهل بیت (ع) وجود داشته است، نام محل شهادت جزیره ابوموسی عنوان شده است.
 
این مقام مسئول یکی از اقداماتی که در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس انجام خواهد شد را اصلاح سنگ مزار شهید کیانی عنوان کرد و خواستار همکاری مسئولان ذیربط در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این رابطه شد.
 
محمدی همچنین از شهید داوود جعفری، یکی دیگر از شهدای شاخص مدافع حرم استان فارس یاد کرد و افزود: این شهید بزرگوار یکی از نیرو‌هایی بود که در موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس نقش داشته است و در همین راستا از رهبر معظم انقلاب مدال افتخار را دریافت کرد لذا شهادت ایشان در سوریه به صورت ترور بوده است که توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی شناسایی و ترور شد و پیکر مطهرش هم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن شده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز، شهید ستار محمودی از شهدای اهل ممسنی که در ۳ الی ۴ رشته ورزشی قهرمان بوده است، شهید عبدالله اسکندری که پیکر مطهرش بعد از ۸ سال به ایران بازگشت، شهید آزاد خشنود ملقب به حبیب‌بن مظاهر، شهدای طلبه محمد مسرور و فرهاد طالبی، شهید ذوالفقاری‌نسب، شهید ارتش و شهید محمدکاظم توفیقی، قهرمان ورزشی را از دیگر شهدای شاخص مدافع حرم استان معرفی کرد.
 
وی با بیان اینکه جوان‌ترین شهید مدافع حرم کشور، شهید حمید قاسم‌پور اهل آباده بوده است، هر کدام از این شهدا را الگویی برای نسل جدید دانست و از رسانه‌ها خواست تا در معرفی هرچه بیشتر و بهتر این شهدا پیشگام باشند.
 
محمدی در ادامه سخنان خود از اجرای بیش از ۶۳ برنامه توسط مجموعه‌های سپاه ثارالله (ع) شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد و گفت: پویش قرآنی ختم قرآن به نیت شهدای مدافع حرم از هفته گذشته آغاز شده که تاکنون ۴۳۸ ختم قرآن برای شهدای مدافع حرم استان انجام شده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز، پویش فراخوان ایده را از دیگر برنامه‌های این مجموعه در همین راستا عنوان کرد و گفت: کسانی که در زمینه اجلاسیه شهدا در موضوعات مختلف صاحب ایده هستند، در قالب این پویش می‌توانند آثار خود را ارسال کنند که تاکنون بیش از ۱۰۰ ایده ارسال شده است و اکنون در مرحله داوری هستیم و در مراسم اجلاسیه از ایده‌های برتر تجلیل خواهیم کرد.
 
وی، برگزاری مسابقه استانی کاراته با مشارکت ۵۰۰ نفر یادبود شهدای مدافع حرم در استان، آزادسازی ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد، چاپ کتاب «عمه سادات سلام‌الله علیها»، حاوی خاطرات و مطالب خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان، کتاب شعر شهدای مدافع حرم سروده هادی فردوسی، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری، شب خاطره، اجتماع زینبیون، سرکشی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، برپایی نمایشگاه بسیج اسوه پایگاه‌های مقاومت را از دیگر برنامه‌های سپاه ثارالله (ع) شیراز در راستای برگزاری دومین کنره شهدای فارس عنوان کرد.
 
محمدی بیان کرد: در روز اجلاسیه شهدای مدافع حرم استان فارس، سیاه قلم شهدا توسط دانش‌آموزان رشته هنر انجام خواهد شد و همچنین در این مراسم از سرود مدافع حرم رونمایی می‌شود.
 
وی از تدوین بانک اطلاعاتی شهدای مدافع حرم استان فارس خبر داد و افزود: همچنین با متولیان نامگذاری معابر شهر صحبت شده است تا تعدادی از معابر عمومی به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شود که تنها نامگذاری ۳ شهید باقی مانده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها