مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یزد:

تعداد ۲۴ دستگاه آمبولانس به ناوگان هلال‌احمر اضافه می‌شود

عشقی گفت: در دولت سیزدهم ناوگان لجستیک هلال‌احمر تقریباً تجهیز شد و ۲۴ دستگاه آمبولانس هایلوکس نیز به ناوگان هلال‌احمر یزد اضافه شد.
کد خبر: ۶۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ - 03August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمد عشقی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر در روز ۱۹ مردادماه خبر داد و اظهار داشت: ۴۰ هزار داوطلب افتخاری عضو هلال‌احمر استان یزد هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

وی ادامه داد: انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و استان یزد از نظر تعداد واجد شرایط حق رأی در کشور در بین ۱۰ استان اول قرار دارد و امیدواریم با مشارکت خوبی که در این انتخابات داریم از نظر مشارکت در بین پنج استان اول قرار گیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد افزود: برای این انتخابات ۱۱ صندوق اصلی و ۱۴ صندوق فرعی در شهرستان های استان دایر می‌شود و ۱۴۳ نفر ناظر و هیأت اجرایی ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شده‌اند و تبلیغات انتخابات نیز امروز آغاز و تا چهارشنبه ادامه می‌یابد.

وی گفت: شورای اجرایی شهرستان‌ها هیأت مدیره جمعیت در استان را تشکیل می‌دهند و اعضای هیأت مدیره استان‌ها نیز شورای اجرایی عالی جمعیت هلال احمر ایران را تشکیل می‌دهند.

عشقی همچنین از حضور جمعیت هلال‌احمر یزد در مسیر پیاده‌روی اربعین و ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی خبر داد و افزود: تیم درمانی ۱۲۰ نفره‌ای از جمعیت هلال‌احمر استان یزد شامل پرستار، پزشک و اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر در عمود ۵۷۸ در بیمارستان حیدریه مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان به زائران اباعبدالله(ع) می‌پردازند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تا پایان روز اربعین هلال‌احمر یزد ۳ هزار و ۹۰۰ خدمت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین ارائه کرد، افزود: امسال نیز هلال‌احمر یزد با تیم قوی‌تر، تجهیزات بیشتر و با ۹ خودروی امدادی برای خدمات‌رسانی در مسیر پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یزد عنوان کرد: همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین دو پویش مرهم زائر و طبیب الدوار نیز اجرا می‌شود که جمعیت هلال‌احمر استان یزد نیز در این زمینه فعال است.

وی ادامه داد: در پویش مرهم زائر داروهای مازاد و بلااستفاده‌‌ای که مردم در منازل دارند جمع‌آوری می‌شود ‌و با تأیید متخصص دارویی، این داروها در اختیار زوار نیازمند دارو در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار می‌گیرد.

عشقی گفت: پویش طبیب الدوار نیز مختص دانشجویان علوم پزشکی، پزشکان و متخصصان است که از نجف تا کربلا طی الطریق می‌کنند، این پزشکان در محل خاصی مستقر نمی‌شوند اما با توجه به تخصص و تجهیزاتی که به همراه دارند چنانچه زائران نیازمند کمک درمانی داشته باشند آنها را در طول مسیر تحت درمان قرار می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه استان یزد ۸۹ شهید داوطلب هلال‌احمر دارد، گفت: تا سال گذشته ۱۳ شهید هلال‌احمر شناسایی شده بود که با همکاری بنیاد تعداد شهدای داوطلب شناسایی شده در استان به ۸۹ نفر رسید و بنا داریم ۲۹ شهریورماه اولین یادواره شهدای امدادگر هلال‌احمر یزد را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: در این دوره ناوگان لجستیک هلال‌احمر کشور تقریباً تجهیز شد و یک هزار دستگاه آمبولانس و ست نجات و تعداد ۱۱ دستگاه بالگرد که چهار فروند آن مجهز به دید در شب هستند خریداری شد که سهم استان یزد در این زمینه ۲۴ دستگاه آمبولانس هایلوکس بود که به زودی به ناوگان هلال‌احمر یزد اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار