عبدالعاطی در تماس با باقری:

تحولات منطقه بی‌سابقه و خطرناک است

وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود بر موضع قاهره در لزوم توقف جنگ علیه نوار غزه به عنوان عامل اصلی افزایش شدت تنش‌ها و رویارویی‌ها در منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳ - 03August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر با «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه کشورمان تلفنی گفتگو کرد.

تحولات منطقه بی‌سابقه و خطرناک است

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، این تماس تلفنی در چارچوب تلاش‌های قاهره و تماس‌ها با طرف‌های ذیربط با هدف مهار تشدید تنش کنونی که منطقه شاهد آن است، انجام شد.

عبدالعاطی طی این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد تحولات اخیر منطقه، بی‌سابقه و دربردارنده خطرات بسیاری است و هشداردهنده گسترش دامنه درگیری‌هاست به نحوی که ثبات کشور‌های منطقه را تهدید می‌کند لذا برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، همه طرف‌ها باید آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کنند. 

وی همچنین بر موضع مصر در لزوم توقف جنگ علیه نوار غزه به عنوان عامل اصلی افزایش شدت تنش‌ها و رویارویی‌ها در منطقه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر با تاکید بر موضع مخالف این کشور با سیاست‌های تنش‌زای اسرائیل، ترور‌ها و نقض حاکمیت کشور‌ها از سوی این رژیم، گفت: این سیاست‌ها به نفع هیچ طرفی نیست و تنها موجب تشدید درگیری‌ها می‌شود به صورتی که با این اقدامات مهار بحران کنونی دشوار می‌شود.

طبق این بیانیه، باقری کنی ضمن تقدیر از تماس‌های مصر و اهتمام این کشور به امنیت و ثبات منطقه، از عبد العاطی بابت حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران هم تشکر کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها