نقد و بررسی کتاب «این چهل و یک مرد» برگزار شد+ تصاویر

نقد و بررسی کتاب فاخر «این چهل و یک مرد» به نویسندگی سروش درست با حضور نویسندگان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸ - 04August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست نقد و بررسی کتاب فاخر «این چهل و یک مرد» با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، «امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، «صالح داستار» رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و نویسندگان این استان در سالن شورای شهر یاسوج برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جمعیت کمی که در دوران دفاع مقدس داشت، اما جزء رتبه‌های برتر در زمینه اعزام رزمنده به جبهه‌های جنگ بود. 
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: رزمندگان سلحشور این استان در دوران دفاع مقدس در رده‌های خط شکن مانند اطلاعات عملیات، گردان‌های خط شکن، تخریب، آموزش، و ... بودند. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید یک کار صدبرابری در حوزه ثبت و نشر جنگ انجام دهیم، عنوان کرد: دفاع مقدس یک معدن ارزشمند است که نویسندگان باید به خوبی از این معدن استخراج کرده و نشر دهند.
 
نقد و بررسی کتاب «این چهل و یک مرد» برگزار شد+ تصاویر
 
وی اضافه کرد: کتاب «این چهل و یک مرد» دایرةالمعارف کوچکی از رشادت‌های رزمندگان این استان در جبهه‌های حق بر علیه باطل است و به خوبی واقعیت‌های جنگ را به خوبی عنوان کرده و گوهری از معدن بزرگ دفاع مقدس است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: زمانی یک اثر تبدیل به یک کار فاخر می‌شود که با ارزش باشد و یکی از کار‌های خوبی که نویسندگان باید مورد توجه قرار دهند این است که واقعیت‌ها را بنویسند.
 
سرهنگ خواست خدایی تاکید کرد: یک روز توپ و مسلسل بود و امروز تبیین ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که دشمن بدون استفاده از ابزار‌های سخت با عبور از مرز‌ها و فرماندهی بر مغز‌ها سعی دارد که بر جوانان و مردم ما تأثیر بگذارد.
 
نقد و بررسی کتاب این چهل و یک مرد برگزار شد+ تصاویر
 
وی با تاکید به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر آنچه دیده اید نگویید و ننویسید آنچه دشمن می‌خواهد می‌نویسد و می‌گوید یادآور شد: نوشتن موضوعات دفاع مقدس بهترین راهکاری است که می‌تواند از تحریف دشمن جلوگیری کرد. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به حادثه عاشورا و تبیین حضرت زینب (س) در خصوص این حادثه انجام دادند اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا و امام خمینی (ره) است باید درست بنویسیم.
 
نقد و بررسی کتاب «این چهل و یک مرد» برگزار شد+ تصاویر
 
سرهنگ خواست خدایی با اشاره به آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: کارشناسان نظامی حامی رژیم بعث به صدام این تضمین را دادند که ایرانی که اگر ایرانی‌ها به کره ماه بروند نمی‌توانند این شهر را از شما بگیرند، اما رزمندگان استان و ایران با توکل بر خداوند متعال توانستند این شهر را آزاد کنند.
 
وی از «سروش درست» نویسنده برجسته استان بابت ثبت وقایع دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد و افزود: وظیفه همه ما این است که حماسه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ثبت، ضبط و به آیندگان انتقال دهیم.
 
در ادامه این نشست موسوی از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه بسیاری از جوانان وابسته به خانواده‌ها هستند در صورتی که در این کتاب جزئیات و ویژگی‌های رزمندگان کم سن استان در دوران دفاع مقدس را به خوبی بیان شده است.
 
احمدی از دیگر نویسندگان حاضر در این نشست عنوان کرد: سروش درست در کتاب «این چهل و یک مرد» به خوبی به واقعیت‌های جنگ اشاره داشته و این کتاب می‌تواند الگویی برای بیان واقعیت‌های جنگ باشد.
 
در ادامه جمعی از نویسندگان به نقد و بررسی کتاب این چهل و یک مرد به نویسندگی سروش درست پرداختند. 
 
نقد و بررسی کتاب «این چهل و یک مرد» برگزار شد+ تصاویر
 
در این نشست با حضور مسئولان و نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از «سروش درست» نویسنده کتاب «این چهل و یک مرد» تجلیل شد.
 
 کتاب «این چهل و یک مرد» روایتی از خاطرات چهل نفر از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان یکی از هم‌رزمانشان است که در شهریور ۱۴۰۰ به چاپ رسید.
 
 این کتاب در ۴۴۸ صفحه به قلم «سروش درست» از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و با روایتگری «علی ثابتی» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر آناپنا و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها