رایزنی باقری با وزرای خارجه مصر و اردن

سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیران خارجه مصر و اردن، درباره تحولات منطقه و نوار غزه رایزنی کرد.
کد خبر: ۶۸۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱ - 04August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان بامداد (یکشنبه) در شبکه ایکس از تماس تلفنی با وزیران خارجه اردن و مصر خبر داد و گفت: کشور‌های مسلمان باید مانع تداوم نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه شوند.

رایزنی باقری با وزرای خارجه مصر و اردن

وی نوشت: «امشب در پاسخ تماس تلفنی وزرای امور خارجه اردن و مصر، که دومین گفتگوی تلفنی ما طی ۴۸ ساعت گذشته بود، درباره روند تحولات منطقه تبادل نظر شد و هر سه بر استمرار رایزنی میان کشور‌های منطقه تاکید داشتیم».

باقری درباره تداوم جنایت‌های رژیم تل‌آویو هشدار داد و گفت: «وضعیت منطقه غرب آسیا به جهت تداوم جنایات و ماجراجویی‌های خطرناک باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو، از حساسیت خاصی برخوردار است».

وی همچنین تأکید کرد: «کشور‌های مسلمان منطقه باید با اتخاذ موضعی واحد و قاطع و اقداماتی هماهنگ، مانع تداوم نسل‌کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند. عزم ایران برای پاسخگو نمودن رژیم جدی است».

به دنبال ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دست رژیم اسرائیل، دستگاه دیپلماسی کشورمان طی تماس‌هایی با مقامات بین‌المللی و کشور‌های منطقه، این اقدام جنایت‌کارانه رژیم اسرائیل را محکوم و بر حق ایران در تلافی و پاسخ به این جنایت و نقض حاکمیت ملی از سوی این رژیم تأکید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها