مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور خبر داد؛

برگزاری اولین اردوی استعداد‌های برتر ادبی نوجوان کشور با حضور ۱۲۰ عضو در گلستان

«حاذق» گفت: اولین اردوی استعداد‌های برتر ادبی نوجوان کشور از (۲۲ تا ۲۶ مرداد) با حضور ۱۲۰ عضو باشگاه به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، «مجتبی حاذق‌نیکرو» شنبه شب در نشست خبری تشریح رویداد کشور قاف(قله ادبیات و فرهنگ) باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما شاید در کانون این باشد که صدای ما به خوبی و به درستی به گوش مخاطبان‌مان نمی‌رسد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف و ماموریت‌های ذاتی کانون استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری است و رویکرد کلان کانون به سمت پرورش نخبگانی و پرورش استعدادها تغییر کرده است.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور با بیان اینکه زمستان سال گذشته در بخش ادبی، باشگاه داستان‌نویسی با حضور ۵۰ نویسنده نوجوان شکل گرفت، گفت: اکنون با گزینش مجددی که از سراسر استان‌های کشور انجام شد، حدود ۱۲۰ نفر شاعر و نویسنده نوجوان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی «قاف» (قله ادبیات و فرهنگ) عضویت دارند و تا انتهای سال جاری اولین باشگاه هنرهای نمایشی و تصویرگران نوجوان نیز آغاز به کار می‌کند.

برگزاری اولین اردوی استعداد‌های برتر ادبی نوجوان کشور با حضور ۱۲۰ عضو در گلستان

او با اشاره به اینکه این باشگاه‌ها با هدف شناسایی و تربیت آفرینشگران ادبی و هنری آینده نظام جمهوری اسلامی به منظور پر کردن این خلاء شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: ما برای تربیت آفرینشگران، کنشگران و فعالان حوزه ادبیات و هنر شاید مجموعه متولی در کشور نداشتیم و نداریم، اما کانون تصمیم گرفت که در این عرصه حضور فعال و جدی داشته باشد.

حاذق‌نیکرو ادامه داد: این باشگاه‌ها مختص ادبیات و فرهنگ نبوده و سایر بخش‌های کانون نیز اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌های مرتبط با حوزه‌های خود اعم از فرهنگی، علمی و اسلامی کرده‌اند.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در پایان از برگزاری دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) به میزبانی کانون گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد خبر داد و تصریح کرد: این رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین‌های استان خود هستند و با همراهی اساتید به نام هنری و ادبی کشور برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون گلستان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و سالگرد شهید صارمی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در سطح استان گلستان دارد که از این تعداد سه مرکز در شهر گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در شهر دلند و یک مرکز نیز در مابقی شهرستان‌های گلستان قرار دارد.

«الهه غیناقی» با بیان اینکه اعتبارات عمرانی برای بهسازی مراکز  کانون محدود بود اما با کمک خیرین توانستیم مبالغ بیشتری صرف هزینه نوسازی این مراکز کنیم، گفت: در تابستان امسال با برگزاری کلاس‌های مختلف اعم از انیمیشن، قصه‌گویی، هنرهای تجسمی، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی، پخش فیلم، اجرای مراسمات محرم در حسینیه کودک و نوجوان و برگزاری بیش از ۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری،ادبی،علمی و اسلامی گام های موثری در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برداشتیم.

در پایان جلسه خبرنگاران حاضر به بیان سوالات خود از مسوولان پرداخته و مدیران کل آفرینش‌های ادبی و هنری و کانون پرورش فکری گلستان به سوالان آنها پاسخ دادند.

برگزاری اولین اردوی استعداد‌های برتر ادبی نوجوان کشور با حضور ۱۲۰ عضو در گلستان

گفتنی‌است در این جلسه بمناسبت فرارسیدن سالگرد شهید صارمی و گرامیداشت روز خبرنگار، از خبرنگاران تقدیر شد.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها