مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان:

ارائه خدمات در مرز ریمدان به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت باید انجام شود

«مبارکی» گفت: ارائه خدمات در مرز ریمدان به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت باید انجام شود و هر آنچه در توان داریم برای ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۶۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ - 04August 2024

ارائه خدمات در مرز ریمدان به زائران اربعین حسینی در بهترین حالت باید انجام شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «شهرام مبارکی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: آمادگی کامل در پایانه مرزی ریمدان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی وجود دارد و همه دستگاه‌های اجرایی با همدلی در کنار هم هستند و بیشتر از سال‌های گذشته در خدمتگزاری تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: پایانه مرزی ریمدان برای میزبانی از زائران پاکستانی اربعین حسینی آماده و تکمیل زیرساخت های پایانه ریمدان از اولویت‌های این اداره کل برای خدمت رسانی شایسته به زائران حسینی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۸ هزار زائر کشور پاکستان از این مرز تردد داشتند، گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری و حتی بیش از ۲ برابری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز ریمدان برای سومین سال متوالی میزبان زائران اربعین است، زیرساخت‌های لازم از جمله گسترش پارکینگ و سایبان، امکانات خنک سازی، تاسیسات داخل سالن مسافری و ایجاد نمازخانه فراهم شده است.

مبارکی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای تامین آب، امکانات زیرساختی نظیر تلفن و اینترنت، اسکان و پذیرایی، کمبود اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی مسافران و زائران و کم عرض بودن مسیر دسترسی به مرز وجود دارد اما با همت مدیران و مسوولان مربوطه زیرساخت‌های جدیدی به مرز ریمدان بیان کرد: در سال گذشته با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بودیم که امسال درصدد برطرف‌کردن آنها هستیم.

مرز ریمدان به واسطه نزدیکی با سه بندر مهم چابهار در ایران و گوادر پاکستان در ۷۰ کیلومتری و کراچی مرکز اقتصادی پاکستان در ۶۰۰ کیلومتری از اهمیت و جایگاه ویژه ترانزیتی و اقتصادی برخوردار است و بهترین مکان برای ورود زائران پاکستانی به ایران است.

بازارچه مرزی ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با همت نظام جمهوری اسلامی و تصویب رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان بارقه‌های امید به توسعه جنوب بلوچستان در دل مردم این منطقه روشن شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار