سردار نقدی مطرح کرد؛

لزوم تشکیل پرونده قضایی برای انگلیس به دلیل کشتار میلیون‌ها ایرانی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به جنایات انگلیس و آمریکا علیه ملت ایران، گفت: باید جبهه‌ای را در حوزه حقوقی به روی دشمن باز کنیم و این کار به دست بسیج حقوق‌دانان در حال انجام است.
کد خبر: ۶۸۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوق‌دانان که صبح امروز در مجتمع ولی عصر (عج) بسیج برگزار شد، با بیان اینکه امروز زمان یک انقلاب بزرگ حقوقی فرارسیده است، اظهار داشت: حاکمیت نظام حقوقی غربی آزمایش خود را پس داده است؛ نظامی که در آن تجاوز و اشغال سرزمین فلسطین مشروع و دفاع برای بازپس‌گیری سرزمین اشغال شده جرم است.

لزوم تشکیل پرونده قضایی برای انگلیس به دلیل کشتار میلیون‌ها ایرانی

سردار نقدی ادامه داد: نظامی که در آن کشتن هزاران کودک و انسان‌های بی‌گناه مشروع و قابل قبول است و درست کردن شکنجه‌گاه‌هایی مثل «گوانتانامو» و «ابوغریب» مشروع، و کودتا و محروم کردن یک ملت از حقوق و آزادی‌های خودشان در ۲۸ مرداد درست و عین دموکراسی است؛ اما از منظر آن نظام، حکومتی که مبتنی بر آرای مردم و در طول ۴۴ سال با مردم است، انتخابات‌های زیادی برگزار کرده و همه امور آن با مردم است، دیکتاتوری است! این معنا و شاخصه‌های دموکراسی غربی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: نظامی که در آن کشتار ۱۴ هزار زن در طول ۱۰ ماه به نظر آن‌ها درست و دفاع مشروع است؛ ولی وقتی یک خانم به دلیل بی‌انضباطی‌ای که در خیابان مرتکب شده و برای پاره‌ای از توضیحات به مقر پلیس فراخوانده می‌شود و در آنجا بر اساس یک اتفاق و بیماری‌ای که برای او رخ داده بود، فوت می‌‎کند، همه جهان باید علیه آن متحد شوند! نظام حقوق غرب این است.

وی با بیان اینکه امروز باید در میدان حقوقی اتحاد داشته باشیم و این اتحاد در میدان شکل می‌گیرد، گفت: اکنون زمان یک انقلاب بزرگ علیه این نظام ظالمانه فرارسیده است  و جا دارد که همه ما آزادی‌خواهان و حقوق‌دانان واقعی و همه مدافعان حقیقی حقوق بشر با هم متحد شویم و یک اتحاد بزرگ را علیه این ظلم و جنایت و حاکمیت شوم تمدن غربی شکل بدهیم و از حقیقت دفاع کنیم.

سردار نقدی اضافه کرد: این اتحاد در سالن‌های همایش شکل نمی‌گیرد، بلکه در میدان دفاع حقوقی از مظلوم شکل می‌گیرد. ما پرونده‌های مشترک داریم و مظلومان عالم علیه این جنایتکاران، پرونده‌های مشترک دارند؛ ولی متأسفانه یک غفلت بزرگ داشتیم که تصور کردیم مطالبه حق صرفاً محدود به کف خیابان‌ها و بیانیه دادن در رسانه‌هاست؛ این در حالی است که دشمن ما، هم ظلم کرده و هم در پرونده‌سازی علیه مظلوم پیش رفته است تا جایی که امروز شاهد هستیم که بیش از ۵۰۰ پرونده بر اساس اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی تشکیل داده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه یادآور شد: نظام ظلم تا آنجایی پیش رفته که پرونده‌هایی را که همه دنیا اطلاع دارند که هیچ ربطی به ایران ندارند، به ایران مرتبط کردند و حتی برای ما به دلیل افسردگی سگ نامزد سرباز آمریکایی جریمه در نظر گرفتند؛ ولی ما نسبت به ظلم‌هایی که در حق ما روا داشتند، غفلت و سکوت کردیم و این در حالی است که باید برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دادیم.

وی با بیان اینکه مقدمه براندازی چنین نظام ظالمانه‌ای، این احقاق حق‌هاست که آن‌ها را رسوا می‌کند، گفت: پرونده ۱۳ الی ۱۴ هزار کودک شهید که در این چند ماه در غزه به شهادت رسیدند، کجاست؟ کجا برای آن‌ها پرونده‌ای تشکیل شده است؟ کدام دادگاهی برای آن‌ها برگزار شده است؟ چه کسانی از این کودکان و زنان دفاع کردند؟

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در کودتای ۲۸ مرداد، مردم ایران را از حقوق خودشان و از آزادی محروم کردند و نتیجه‌ی آن برباد رفتن هزاران میلیارد دلار ثروت ایران بود. بحرین از ایران تجزیه و منافع نفتی کشور از ایران جدا شد و ثروت‌های ما را به غارت بردند. پرونده‌های این‌ها کجاست؟ کجا این حق ما مطالبه شده است؟

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیان کرد: تا امروز هیچ پرونده‌ای برای کشتار‌هایی که در طول انقلاب اسلامی علیه ما انجام شده است و این گروهک‌ها و شبکه‌هایی که علیه ما در کردستان، شرق و غرب کشور به راه انداختند و کشتار‌ها و قتل‌های عجیب و غریبی که انجام دادند، تشکیل نشده است؛ این در حالی است که عوامل اصلی این کشتار‌ها و حامیان آن‌ها آزادانه در حال رفت و آمد به کشور‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به پرونده «حمید نوری» گفت: در سوی دیگر میدان، فردی را که ۴۰ سال قبل در زندان اوین مسئولیت اداری داشته و اصلاً هیچ مسئولیت عملیاتی نداشته است به راحتی بازداشت و در سوئد پنج سال در انفرادی زندانی می‌کنند. اصلاً فرض کنیم که گناهکار بوده، ولی کجای دنیا می‌گویند که باید ۵ سال به جرم‌های واهی در انفرادی زندانی باشد؟ ما یک بدهی در عرصه‌های حقوقی و قضایی داریم و باید این پرونده‌ها را تشکیل دهیم.

سردار نقدی با بیان اینکه برای جنایات انگلیسی‌ها که باعث مرگ میلیون‌ها ایرانی شدند، چه پرونده‌ای درست کردیم؟ تأکید کرد: ما در عرصه حقوقی و قضایی باید برای این‌ها تشکیل پرونده بدهیم؛ همچنین باید پرونده‌ای برای داعش تشکیل شود که با حمایت آمریکا آن همه جنایت را در این منطقه رقم زدند و صد‌ها هزار نفر را کشته و میلیون‌‎ها نفر را آواره کردند. اینها پرونده‌های مشترک امت اسلام و کشور‌های منطقه است؛ این پرونده‌هاست که اتحاد ما را در میدان شکل می‌دهد. ما باید این پرونده‌ها را با همت خودمان و در بسیج حقوق‌دانان پیش ببریم و این نظام ظالمانه را رسوا کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: اینجاست که مقایسه‌ها شکل می‌گیرد؛ هر مقامی و هر کسی که به خاطر فوت یک خانم در مقر نیروی انتظامی ما آتش‌افروزی می‌کند، آن هم در حالی که هیچ سندی که مؤید قتل او باشد، وجود ندارد، باید تحت تعقیب قرار بگیرد. حال باید به چنین اشخاصی گفت که چرا شما در مورد ۱۳ هزار زنی که در غزه کشته شدند، هیچ موضعی نمی‌گیرید و حتی از این جنایات حمایت هم می‌کنید؟ ۷۰ بار در کنگره آمریکا روی پا می‌ایستید و از جنایتکاری که کودک‌کش و نوزادکش است با کف‌زدن حمایت می‌کنید!

وی ادامه داد: بسیج حقوق‌دانان می‌تواند این حرکت را شکل بدهد؛ باید جبهه‌ای را در حوزه حقوقی به روی دشمن باز کنیم، جهاد حقوقی را شکل بدهیم، مدافعان حقوق بشر باشیم و حقوق بشر واقعی را نشان بدهید. این امر، مقدمه براندازی نظام ظالمانه است و إن‌شاءالله این کار با دستان شما در بسیج حقوق‌دانان، با قدرت شکل می‌گیرد.

سردار نقدی اضافه کرد: این روز‌ها شاهد هستیم که دادگاه مدافعان حرم علیه جنایات آمریکا برگزار شد و دادگاه کودتای ۲۸ مرداد را هم به‌زودی برگزار می‌کنیم. درباره مسائل مربوط به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نیز قرار است که کنگره کودکان شهید راه‌اندازی شود و بعد از آن، دادگاه‌هایی برای رسیدگی به پرونده کودکان شهید برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در همه جای این کشور پرونده‌های مجرمانه آمریکا وجود دارد؛ از شاهچراغ گرفته تا کوه‌های کردستان و از ارتفاعات و شیار‌های بلوچستان تا هر جای دیگر و حتی کف خیابان‌های تهران که در سال‌های دهه ۶۰ گا‌هی روزانه ۱۰۰ شهید بی‌گناه و مظلوم می‌دادیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان تأکید کرد: باید برای صاحبان رادیو و تلویزیون‌هایی که به قرارگاه جنگی تبدیل شدند و به مردم آموزش جنگیدن و مبارزه با پلیس را دادند و آن‌ها را تشویق کردند که اماکن، مساجد و مراکز پلیس را آتش بزنند، پرونده تشکیل شود و باید محاکمه شوند.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار