معرفی کتاب؛

«میعاد در مرصاد»

کتاب «میعاد در مرصاد» نگاهی بر نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات مرصاد که به نویسندگی «سید سعید اطهر نیاری» در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «میعاد در مرصاد» نگاهی بر نقش رزمندگان استان اردبیل در عملیات مرصاد که به نویسندگی «سید سعید اطهر نیاری» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

آن‌چه در این کتاب نگاشته شده است خاطرات فرماندهان، ررزمندگان و شهدای استان اردبیل در عملیات مرصاد و در مقابله با منافقان کوردل است که در روز‌های پایانی جنگ با حضور در منطقه از نفوذ آنها با دلیری دفاع کردند و در جای‌جای منطقه کام منافقین را تلخ نمودند و توانستند با غیرتی اسلامی همه آنها را از بین ببرند.

در بخشی از کتاب آمده است:

اقدام اساسی منافقین، عملیات موسوم به آفتاب در منطقه فکه در ۸ فروردین ۱۳۶۷ با هدف انهدام لشکر ۷۷ خراسان بود. در این عملیات، پانزده تیپ رزمی منافقین (دو تیپ رزمی زنان در زمره این تیپ‌ها بودند) و چند تیپ مکانیزه ارتش بعث عراق شرکت داشتند.

دستاورد‌های تبلیغی عملیات آفتاب، سازمان را در مسیر جدیدی از عملیات‌های گسترده‌تر قرار داد و در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ عملیاتی به نام چلچراغتوسط نیرو‌های منافق و تیپ زرهی عراق در چهار محور به طول پنجاه کیلومتر و عمق بیست کیلومتری ایران در منطقه مهران و دهلران انجام شد که به علت شدت آتش توپخانه عراق، حتی یک ساختمان سالم نیز در شهر مهران برجای نمانده بود. در این عملیات، خساراتی به نیرو‌های ایرانی وارد آمده و تعدادی نیز اسیر، شهید و زخمی شدند.

به دنبال عملیات‌های موفقیت آمیز در سال‌های ۶۶ و ۶۷ منافقین بعد از عملیات چلچراغ، شعار امروز مهران فردا تهران را سر داده و رجوی نیز در عالم رویا، طی نشستی برای تحریک و تشویق نیروهایش برای انجام عملیات فروغ جاویدان گفت: توان یک یگان ما با ۳ یا ۴ یگان ارتش برابر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار