رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

جنایتکاران صهیونیستی روی تمام درندگان و جنایتکاران عالم را سفید کرده‌اند

حجت‌الاسلام «مفید» گفت: جنایتکاران صهیونیستی روی تمام درندگان و جنایتکاران عالم را سفید کرده‌اند و این در حالی‌ است که در مکتب اسلام حتی نمی‌توان نسبت به دشمن خود نیز تعدی کرد، شناخت حقیقی از انسان در محضر اهل بیت (ع) حاصل می‌شود. 
کد خبر: ۶۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ - 04August 2024

جنایتکاران صهیونیستی روی تمام درندگان و جنایتکاران عالم را سفید کرده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن مفید» رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار داشت: ادیان الهی برای شناساندن خداوند متعال و جایگاه اصلی و حقیقی بشر به عنوان خلیفه‌الله و جانشین خداوند بر روی زمین مبعوث شده‌اند لذا برای شناختن جایگاه حقیقی انسان باید در محضر انبیای الهی بهره بگیریم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: در قرآن آمده است لقد کرمنا بنی‌آدم، یعنی خداوند به بنی‌آدم مدال کرامت اعطا کرده است و این کرامت به شرطی نصیب انسان می‌شود که از عقل خود و دستورات وحی به درستی پیروی کند.

وی گفت: مکاتب مادی امروزه داعیه‌دار حقوق بشر بوده و مدعی این هستند که در پرتو تعالیم مادی‌شان، بشر می‌تواند به سعادت حقیقی برسد، از آنجا که در مکاتب مادی، تعالیم آسمانی جایگاهی ندارند و عقل را هم به عنوان عقل صرف به رسمیت می‌شمارند و آنچه را که از انسان تعریف کرده‌اند، چیزی به غیر از حیوان نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید خاطرنشان کرد: آنها انسان را صرفاً یک حیوان می‌دانند که بهره‌مندی او به واسطه عقل ابزاری که در اختیار دارد بیشتر است بر این اساس مکاتب مادی حقوقی را برای انسان تعریف کرده‌اند، در حد همان حقوقی که ما در ادیان الهی برای حیوان تعریف کرده‌ایم.

وی گفت: آنچه مکاتب مادی به عنوان حق برای انسان تعریف کرده‌اند همان چیزی است که امام سجاد (ع) در رساله خود به عنوان حق برای حیوان تعریف کرده است بنابراین در نگاه مکاتب مادی، انسان موجودی است که صرفاً به خاطر بهره‌مندی از عقل ابزاری می‌تواند بهره بیشتری از دنیا و مواهب آن ببرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید ادامه داد: حقوق تعریف‌ شده برای انسان در مکاتب مادی با حقوق تعریف شده برای او در مکاتب دینی و الهی بسیار متفاوت است؛ خداوند فرمود: ای انسان من همه چیز را برای تو آفریدم؛ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا بشر بتواند به جایگاه حقیقی خود برسد.

وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید و خلقتکم لاَجلی، یعنی شما را برای خودم آفریدم، بشر در مکاتب مادی برای مقاصد مادی زندگی می‌کند و نهایت غایت او بهره‌بندی از مواهب مادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید گفت: در مکتب الهی انسان برای خدایی‌شدن و رسیدن به جایگاه متعالی خلق شده است زیرا در جایگاه تعالی معارفی وجود دارد که اگر انسان آنها را بشناسد جز خدا چیزی را نمی‌بیند اما در مکاتب مادی هدف رسیدن به مظاهر دنیوی است در این مکاتب انسان خود را هزینه می‌کند تا در نهایت به دانه و لانه برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مکاتب الهی علاوه بر اینکه انسان از مواهب مادی و دنیوی برخوردار می‌شود و حسنه دنیا را برای خود کسب می‌کند، حسنه آخرت را نیز مطالبه می‌کند، در پرتو تعالیم الهی انسان می‌تواند به مقام قرب الهی برسد و این جایگاه را تنها در مکتب الهی اسلام و در محضر انبیای الهی و ائمه هدی (ع) می‌توان درک کرد.

در مکتب دینی، انسان نه اجازه دارد ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید افزود: در مکتب مادی، انسان برای رسیدن به اهداف مادی هر ظلمی را انجام می‌دهد و برای رسیدن به اهداف خود به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود اما در مکتب دینی، انسان نه اجازه دارد ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود؛ امام صادق (ع) انسان را دارای هفت ویژگی می‌داند که یکی از آنها این است که حتی نباید به دشمن خود نیز ظلم کند.

وی ادامه داد: مکتب الهی اجازه تعدی به دشمن را نیز نمی‌دهد، خداوند متعال به انسان می‌فرماید: اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‌؛ در جای دیگر می‌فرماید اگر دشمن به شما ظلم کرد مراقب باشید که ظلم او باعث نشود تا شما در حق او مرتکب عمل مجرمانه شوید، یعنی اسلام اجازه نمی‌دهد یک انسان حتی در حق دشمن خود جفا کند، از این رو می‌فرماید حتی در حق دشمنانتان با عدل و قسط رفتار کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید بیان کرد: امروز شاهد جنایات افرادی هستیم که دست‌پرورده همین مکاتب مادی و اومانیسم هستند، اومانیسم اصل و پایه را بر فرد نهاده است از این رو می‌بینیم پایه و اصل یک مکتب انسانی مرتکب جنایات وحشتناکی می‌شود همچون آنچه در غزه در جریان است.

وی ادامه داد: جنایتکاران صهیونیستی روی تمام درندگان و جنایتکاران عالم را سفید کرده‌اند و این در حالی‌ است که در مکتب اسلام حتی نمی‌توان نسبت به دشمن خود نیز تعدی کرد، شناخت حقیقی از انسان در محضر اهل بیت (ع) حاصل می‌شود. 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: منشور حاکمیت عدل امیرالمومنین (ع) در نامه او به مالک اشتر تجلی پیدا می‌کند، ایشان در این نامه برخورد صحیح حاکمیت با مردم را به خوبی نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه دایره‌ای از ظلم، جنایت، خون‌ریزی و تضییع حق در مکاتب مادی دیده می‌شود که هرگز قابل قیاس با تعالیم والای مکتب الهی اسلام نیست، تصریح کرد: انسان‌ها باید در محضر قرآن و سیره اهل بیت (ع) زانوی شاگردی بزنند و یاد بگیرند که چگونه با خدا، هم‌نوعان، طبیعت و خودشان معامله و رفتار کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار