تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نگرانی آمریکا از پاسخ تلافی‌جویانه تهران/ پاسخ ایران فراتر از وعده صادق خواهد بود

محمدعلی الحکیم با تاکید بر اینکه آمریکا از پاسخ تلافی‌جویانه ایرانی‌ها نگران است، گفت: پاسخ ایران به ترور شهید هنیه در عمق «اسرائیل» خواهد بود؛ پاسخی که می‌توان آنرا نسخه دوم عملیات وعده صادق دانست.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴ - 05August 2024

محمدعلی الحکیم تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار داشت: ترور اسماعیل هنیه در تهران، قطعا بدون پاسخ طرف ایرانی به «اسرائیل» نخواهد ماند و در همان سطح یا بیشتر این پاسخ از سوی ایرانی‌ها صورت خواهد گرفت.

نگرانی آمریکا از پاسخ تلافی‌جویانه تهران/ پاسخ ایران فراتر از وعده صادق خواهد بود

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در ادامه با اشاره به اینکه تماس‌های دیپلماتیک مختلفی با تهران برقرار می‌شود، گفت: اگر ایران پاسخ مستقیمی به «اسرائیل» ندهد، این امر باعث گسترش عملیات‌های تروریستی اسرائیل در ایران شود.

وی تصریح کرد: ترور هنیه در تهران یک ترور معمولی نبود، بلکه مکان ترور مهم‌تر از خود ترور است. طبق گفته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو چهار بار با ترور اسماعیل هنیه در قطر مخالفت کرده بود، تا اینکه با ترور هنیه در ایران موافقت کرد، زیرا آن را ضربه‌ای سنگین به ایران می‌دانست. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: من معتقدم که پاسخ ایران در عمق اسرائیل خواهد بود، پاسخی که می‌توان آن را دومین نسخه از عملیات وعده صادق توصیف کرد و ممکن است این حمله ضربه دردناک‌تری برای رژیم اشغالگر در پی داشته باشد.

الحکیم بیان داشت: پایتخت‌های منطقه‌ای، پایتخت‌های عربی و اسلامی و همچنین پایتخت‌های بین‌المللی از طریق میانجی‌ها در حال انجام یک کمپین فشار شدید بر تهران هستند تا پاسخی فراتر از سقف ندهد و ایران این پیام‌ها را از سوی کشور‌های دوست و همچنین کشور‌هایی که روابط خوبی با تهران و واشنگتن دارند، دریافت کرده است. 

وی گفت: آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها برای محدود کردن پاسخ سخت ایران که ممکن است منطقه را وارد یک جنگ فراگیر کند و همه منافع منطقه، به‌ویژه منافع آمریکا را به خطر بیندازد، تلاش می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در پایان، گزارش‌ نیویورک‌تایمز را در باره نحوه ترور هنیه نادرست دانست و افزود: ترور بوسیله شلیک یک پرتابه به محل استقرار شهید هنیه صورت گرفته است. حال سوال اینجاست که آیا این پرتابه از داخل ایران شلیک شده است یا از خارج؛ روز‌های آینده پاسخ به این سوال روشن خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار