رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد؛

خدمت رسانی ۸۵ موکب کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین

سردار «حکمتیان راز» گفت: همزمان با برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین ۸۵ موکب کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ - 04August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتیپ دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیاده روی اربعین بعد از سفر حج، با تجمع بیش از ۲۰ میلیون بزرگترین رویداد فرهنگی در دنیا است که موجب می‌شود تا هماهنگی و همدلی بین جامعه اسلامی شکل گیرد. 
 
سردار حکمتیان راز افزود: صحن حضرت زهرا (س) ۲۲۰هزاز مترمربع در طبقات مختلف و صحن حضرت زینب (س) با ۶۲ هزار متر مربع توسط ستاد عتبات‌عالیات کشور اجرایی شده که استان ما نیز در آن سهم دارد.
 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در استان ۸۵ موکب دارای پروانه وجود دارد که این تعداد در سال قبل ۶۲ موکب بوده و تعدادی دیگر در حال فعالیت هستند که شناسنامه دار نیستند.
 
وی ادامه داد: از ۸۵ موکب شناسنامه دار استان ۳۷ موکب در کشور عراق ۹ موکب در کربلا ۱۲ موکب در نجف و ۱۶ موکب در طریق الکربلا است و همه موکب‌ها آمادگی‌های لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین را دارند.
 
سردار حکمتیان راز با بیان اینکه شلمچه یکی از پایانه‌های مرزی است که به شدت محل حضور زائران است، گفت: ۱۰ مواکب ظرفیت دار در پایانه مرزی شلمچه حضور فعال دارند 
 
خدمت رسانی ۸۵ موکب کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین
 
این مسئول ادامه داد: گچساران تا شلمچه ۴ موکب مستقر هستند و از کشور‌های پاکستان، افغانستان و استان‌های شرقی کشور از این شهرستان‌ها عبور می‌کنند که ۱۸ موکب در این شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند. 
 
رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در معبر‌های ورودی استان نیز موکب‌هایی مستقر هستند، در همه جاده‌های مواصلاتی استان موکب وجود دارد بیش از ۵ هزار نفر در این موکب‌ها خدمات رسانی می‌کنند و درتمامی موکب ها، روحانی، پزشک و پرستار و همچنین تمام مواکب پیوست فرهنگی دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: اسکان، پخت وپز، ارائه خدمات بهداشتی بخشی از فعالیت موکب‌های فعال استان است، تمام خدمات ارائه شده مردمی است با توجه به گرمای بی سابقه هوا به نوشیدنی نیاز بیشتری احساس می‌شود مردم در این بخش موکب‌ها را همراهی کنند.
 
حکمتیان راز ادامه داد: اکنون نیاز مواکب ما دستگاه یخ ساز است، برخی موکب‌ها مجهز به یخ ساز هستند، اما برخی نیز مجهز نیستند، از خیرین و مردم درخواست داریم در این زمینه همراهی و کمک کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه انتقال بار به همکاری مردم نیاز داریم ابراز داشت: با توجه به وضعیت حمل و نقل ممکن است نمی‌توانیم بخشی از کالا‌ها را منتقل کنیم که از مردم و خیرین در این زمینه درخواست یاری داریم.
 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درب باب المهدی امامین که در استان ساخته شده است در پایانه مرزی مستقر خواهد شد که زیارت‌گاهی نیز برای مردم باشد.
 
وی با درخواست از خیرین یادآور شد: سایت شلمچه تکمیل نشده و فضا و بستری که باید مهیا می‌شد هنوز محقق نشده است، زمین آن آماده شده دو سوله در آن ایجاد شده، اما سردخانه و آشپزخانه ندارد و سرویس‌های بهداشتی آن تکمیل نیستند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار