رئیس کل دادگستری استان فارس:

ظرفیت علمی جامعه حقوقی فارس در خدمت به مردم و آرمان شهدا قرار گیرد

حجت الاسلام «موسوی» گفت: ظرفیت عظیم علمی جامعه حقوقی استان فارس باید علاوه بر تکریم شهدا و ادای دین به خانواده آنها در مسیر خدمت به مردم و و ایجاد تحولات فرهنگی در حوزه عمل به قانون و‌ تقویت فرهنگ قانونمداری به کار گرفته شود.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ - 04August 2024

ظرفیت علمی جامعه حقوقی فارس در خدمت به مردم و آرمان شهدا قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم موسوی» رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه برپایی یادواره ۲۱ شهید حقوقدان دادگستری فارس که امروز در شیراز برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت عظیم علمی جامعه حقوقی استان باید علاوه بر تکریم شهدا و ادای دین خانواده آنها در مسیر خدمت به مردم و و ایجاد تحولات فرهنگی در حوزه عمل به قانون و‌تقویت فرهنگ قانونمداری به کار گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این یادواره منسجم و فعال‌تر شدن جامعه حقوقی استان فارس جهت خدمت به مردم است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دیگر رسالت این یادواره، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام به عنوان قهرمانان و مکتب سازان واقعی انقلاب و مردان مخلص میدان عمل به ویژه 21 شهید حقوقدان و تبیین جایگاه والای شهدا است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز بسیج حقوقدانان  توصیه کرد با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی، اعتقادی و مذهبی اعضای سازمان بسیج حقوقدانان، زنده نگه داشتن آرمان و یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل (ره) و به کار بستن  منویات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

موسوی افزود: بسیجیان حقوقدان نیز باید دانش حقوقی خود را در جهت تعمیق و ترویج اندیشه‌های حقوقی برگرفته از فقه و حقوق اسلامی بکار گرفته و با برگزاری نشست‌های مشترک حقوقی، علمی و عقیدتی در داخل و خارج از کشور خصوصاً با کشورهای اسلامی، ضمن معرفی  چهره واقعی دولت‌های جنایتکار به مردم آزادی خواه جهان، تلاش کنند  در جهت تدوین اعلامیه‌های حقوق بشر در حوزه‌های مختلف حقوقی و دفاع از کرامت و ارزش‌های انسانی و جریان سازی بین المللی در حمایت از مردم مظلوم جهان گام بردارند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های ۲۱ شهید حقوقدان استان فارس با اهدای تندیس ویژه این اجلاسیه تجلیل و از نرم افزار مشاوره حقوقی نیز رونمایی شد.

همزمان با این اجلاسیه ۲۱ تن از زندانیان جرائم غیرعمد نیز با همکاری و مساعدت دادگستری فارس و ستاد دیه استان فارس از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار