باقری:

برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تجاوزات رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اسلوونی گفت: ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱ - 04August 2024

 به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه امشب (یکشنیه) ۱۴ مرداد در گفت‌وگوی تلفنی با خانم «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی که کشورش عضو غیر دائم شورای امنیت است، درباره اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات و آرامش منطقه، ضرورت توقف نسل‌کشی در غزه و محکومیت اقدامات ناقض حقوق بین‌المللی رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی کرد.

برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تجاوزات رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفتگو با اشاره به استمرار و توسعه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با گذشت حدود ۳۰۰ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه فلسطین در غزه، صهیونیست‌های شکست خورده در مقابل قدرت مقاومت، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود را در کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و اماکن غیرنظامی به‌کار می‌گیرند.

 باقری عنوان کرد: صهیونیست‌ها همچنین مبادرت به انجام اقدامات تروریستی علیه اماکن غیرنظامی در سایر کشور‌ها مانند یمن، لبنان و اخیراً در تهران کردند. سرپرست دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن و لبنان در تعجبیم. همچنین عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشور‌های اروپایی نیز برای ما جای سؤال دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

طرف‌ها با خویشتنداری در راستای ثبات در منطقه گام بردارند

«تانیا فایون»  وزیر امور خارجه اسلوونی نیز ضمن اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تاکید کرد: ما هرگونه نقض حقوق بین‌الملل را محکوم می‌کنیم و امیدواریم همه طرف‌ها با حفظ خویشتنداری با حکمت و درایت در جهت تامین ثبات در منطقه گام بردارند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود: ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفتگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

خانم فایون ضمن تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید ایران اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پیام مهمی را به جهانیان ارسال کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار