امام جمعه بابل مطرح کرد؛

برگزاری مسابقات قرآن بستری برای گسترش مهارت حوزه قرآنی

حجت الاسلام «روحانی» گفت: برای گسترش مهارت حوزه قرآنی نیازمند بستر‌های لازم هستیم تا حاملان قرآن بتوانند مهارت خود را ارائه کنند و برگزاری مسابقات از این حیث ارزشمند است.
کد خبر: ۶۸۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱ - 05August 2024

برگزاری مسابقات قرآن بستری برای گسترش مهارت حوزه قرآنیبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» امام جمعه بابل امشب در آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران که در آستانه امامزاده قاسم (ع) بابل برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات فرایندی بوده که از مجموعه قرآنی استان نشأت گرفته و به حمدالله مجالس و محافل قرآنی استان رو به گسترش و توسعه است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد زمینه رویش بسیاری از مهارت‌ها در کشور هستیم، افزود: برای گسترش مهارت حوزه قرآنی نیز نیازمند بستر‌های لازم هستیم تا حاملان قرآن بتوانند مهارت خود را ارائه کنند و برگزاری مسابقات از این حیث ارزشمند است.

امام جمعه بابل با تأکید بر اینکه باید زمینه رویش فعالیت‌های قرآنی را برای اهالی قرآن فراهم کنیم، گفت: در این راستا مراکز علمی، فرهنگی، حوزه علمیه و مساجد باید این بستر را فراهم کنند.

وی با اشاره به سخنان یک فعال قرآنی، گفت: این فعال قرآنی اظهار می‌کرد، بودن بر سر سفره قرآن موجب شد تا از همه جهت خدا مرا بیمه کند و هرجا وارد شدم و در مراحل جاری زندگی‌ام گشایش و آرامش را حس می‌کردم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه قرآنیان نباید در مرحله‌ای که هستند، متوقف شوند، اظهار کرد: از مراکز قرآنی و دو مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر کل تبلیغات اسلامی که تلاش وافری در برگزاری مسابقات و تأسیس مراکز قرآنی انجام دادند تشکر دارم و استدعا داریم برای رسیدن به فهم معارف قرآنی نیز هر اقدامی نیاز است مبادرت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است در کنار مسابقات قرآن کریم تفسیر آیات قرآن نیز برگزار شود و موجبات تشویق جامعه به کلام الهی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار