شرحی بر یک دیدار؛

از خاکریز تا معراج

حالا یاد شهدا دوباره ما سه نفر را کنار هم قرار داد تا ساعتی کنار هم باشیم و حض معنوی از فضا و مکان و یاد شهدا ببریم. عکسی به یادگار بیندازیم و آسمان دیده و دل را شست‌وشو دهیم. این اتفاق مبارک در حالی رقم خورد که من و عباس و من و علی بار‌ها همدیگر را دیده‌ایم، اما هیچگاه سه نفرمان دور هم جمع نشده بودیم.
کد خبر: ۶۸۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴ - 05August 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ من تهران بودم. مثل اینکه شهدا دعوت‌نامه‌ای نوشته بودند. دعوت نامه‌ای به این مضموم؛ «از خاکریز تا معراج» محفلی به مناسبت عملیات «کربلای۱» و گرامیداشت شهدای آن عملیات، با سخنرانی حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری» و روایتگری «علی کاشانی»، که من از همه اینها بی‌خبر بودم و تنها یک تماس از طرف عباس جان، آنهم به صورت پیامکی مرا به مشهد کشاند. مشهد که چه عرض کنم؛ وعده‌گاه، شهدای عملیات «کربلای۱» دعوتم کرده بودند.

در و دیوار معراج شهدای مشهد، بوی خاطره می‌داد و عطر شهادت ما را پس از ۳۸ سال به هم رساند. آنهم درست در روزی که ۳۸ سال پیش از آن با هم به لشکر ویژه شهدا رفته بودیم و خاطراتی را به‌عنوان بچه پلنگ‌های مشهدی در ذهن‌مان به یادگار داشتیم.

حالا! این بوی شهدا و یاد شهدا دوباره ما سه نفر را کنار هم قرار داد تا ساعتی کنار هم باشیم و حض معنوی از فضا و مکان و یاد شهدا ببریم. عکسی به یادگار بیندازیم و آسمان دیده و دل را شست‌وشو دهیم.

این اتفاق مبارک در حالی رقم خورد که من و عباس و من و علی بار‌ها همدیگر را دیده‌ایم، اما هیچگاه سه نفرمان دور هم جمع نشده بودیم. چه دیدار شیرینی بود و دلچسب ...

روز، ساعت، تاریخ، شکل ایستادن‌مان برای عکس یادگاری تکرار شده بود.

یادش بخیر ...

از خاکریز تا معراج

عکس بالا سوم تیر ۱۳۶۲ از سمت راست با حضور عباس گل‌محمدی، علی کاشانی، ابوالقاسم محمدزاده ثبت شده است.

از خاکریز تا معراج

این عکس سوم تیر ۱۴۰۰ از سمت راست با حضور عباس گل‌محمدی، علی کاشانی، ابوالقاسم محمدزاده در معراج شهدای مشهد ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار