فرماندار قصرشیرین خبر داد؛

برپایی ۴۷ موکب در قصرشیرین و مرز خسروی برای خدمت به زائران اربعین

«نجفی» ۴۷ موکب برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از مبادی ورودی این شهرستان تا مرز رسمی خسروی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ - 05August 2024

برپایی ۴۷ موکب در قصرشیرین و مرز خسروی برای خدمت به زائران اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد نجفی» فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان با محوریت هماهنگی و جانمایی موکب‌های خدمات رسانی به زائران حسینی در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: این موکب‌ها از ورودی قصرشیرین و در نقاط مختلف تا مرز خسروی و منذریه عراق به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین برپا می‌شود و تا بازگشت کامل زوار برپا است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۴۷ موکب تعیین شده ۳۹ مورد از ظرفیت‌های مردمی و سازمان های مختلف است که ۱۱ موکب در قصرشیرین و ۲۸ موکب در مرز خسروی و منذریه مستقر می‌شود و هشت موکب نیز از استان‌های معین در بحث خدمات رسانی به زائران فعالیت می‌کند.

نجفی گفت: اعضای ستاد اربعین و کمیته های چندگانه از ماه‌ها قبل تاکنون پای کارند تا زیرساخت و شرایط مناسب برای خدمات رسانی به زائران اربعین را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین با یادآوری فعال بودن شبانه‌روزی مرز خسروی برای پذیرش و خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: هم اکنون گیت‌های ورود و خروج در پایانه نیز به ۱۰۰ گیت ۲ کاربره افزایش یافته است ضمن اینکه در منذریه (قسمت عراقی خسروی) نیز این تعداد گیت از سوی طرف عراقی آماده شده تا شاهد سرعت و آسان بودن تردد زائران باشیم.

نجفی افزود: سایبان‌ها از نقطه ورود زائران به مرز خسروی تا منذریه و از منذریه تا پایانه مسافری محل استقرار ناوگان حمل و نقل عراق توسعه یافته است.

وی گفت: ایجاد ۲۶۰ هکتار پارکینگ، استقرار مرکز درمانی و قرارگاه بهداشتی و درمانی در مرز برای خدمات رسانی به زائران با توجه به گرمازدگی و گرمی هوا و ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی و اسکان و تغذیه به زائران و تامین آب و یخ مورد نیاز از امکاناتی است که در راستای خدمات رسانی بهتر با همکاری کمیته های مختلف ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان قصرشیرین ادامه داد: هم اکنون روزانه سه هزار نفر از مرز خسروی عازم کربلای معلی می‌شوند که این آمار روز به روز در حال افزایش است.

حضور فعال مردم اهل سنت و اهل حق کرمانشاه در امر برپایی موکب جهت پذیرایی از زائران اربعین

«مهدی حسینی» مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان نیز گفت: امسال سه موکب بزرگی که پارسال در کربلا و نجف در خدمت زائران بودند در مرز خسروی و منذریه برای پذیرایی و خدمات رسانی شایسته به زائران مستقر می شود.

وی همچنین به حضور فعال مردم اهل سنت و اهل حق کرمانشاه در امر برپایی موکب جهت پذیرایی از زائران اربعین امسال اشاره کرد و گفت: این مهم نشان دهنده مردمی بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات و مشارکت پررنگ مردم برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار