مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:

۲ مرکز کانون پرورش فکری در خراسان شمالی آغاز به کار کرد

آقابیگی گفت: دو مرکز هنری و فرهنگی در استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۸۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 05August 2024

دو مرکز کانون پرورش فکری در خراسان شمالی آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «فرهاد آقابیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی امروز (دوشنبه) در کارگاه تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان، اظهار داشت: اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت یک ساله برنامه‌ریزی می‌شود، تابستان ۱۴۰۳برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلفی برای کودکان در حوزه‌های علمی فرهنگی ادبی و هنری در نظر گرفته شده است.

آقابیگی با اشاره به افتتاح دو مرکز هنری و فرهنگی در استان، افزود: در تابستان ۱۴۰۳ مهرواره‌های مختلفی شامل مهرواره قصه‌های قرآنی و ... در کانون‌های سطح استان برگزار می‌شود. یکی از مسائل بسیار مهم این است که برگزاری بسیاری از برنامه‌های اوقات فراغت به عهده نوجوانان گذاشته شده است.

وی استقبال کودکان و نوجوانان از طرح‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ بسیار خوب و درخشان عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت مکان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان و استقبال بسیار خوب دانش آموزان از کلاس‌های اوقات فراغت با مشکلات کمبود جا مواجه هستیم.  قریب به دو سال است که به صورت جدی به حوزه نمایش کودک و نوجوان پرداختیم در همین راستا در سال جاری نمایش ویژه کودکان و نوجوانان را تولید و در عرصه ملی و استانی اکران خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه رسیدن به اهداف متعالی فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان نیازمند اجرای برنامه‌های مختلف و همیاری سایر بخش‌ها است، ادامه داد: این اهداف در راستای عدالت فرهنگی و اجتماعی عملیاتی می‌شود. تاکنون برنامه‌های مختلفی قطعی و نهایی شده است. ۲۳۰ کارگاه هنری و فرهنگی در استان طراحی و آغاز شده و مهرواره محوری «با خدا حرف بزن» نیز برای هفتمین سال در حال اجرا است. این مهرواره از استان خراسان شمالی به سایر استان‌ها تسری پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان در استان ۴۰ گروه فعال شناسایی و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه شده است تا بتوانند در مناطقی که به هر دلیلی کانون فرهنگی امکان حضور ندارد، فعالیت کنند. ساخت دو مرکز فرهنگی هنری در جاجرم و آشخانه نیز به اتمام رسیده و با تأمین نیرو‌های آن وارد چرخه فعالیت کانون شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار