رئیس ستاد مردمی یادواره شهید طوسی خبر داد؛

برگزاری یادواره ملی شهید «طوسی» روز ۱۸ مرداد در برج میلاد

سردار نوریان گفت: ما از عنوان «نابغه فاو» برای شهید طوسی استفاده می‌کردیم. از جمله ویژگی‌های شهید طوسی می‌توان به توانمندی فکری و ضریب هوشی بالای او اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «احمد نوریان» رئیس ستاد مردمی یادواره شهید طوسی در نشست خبری یادواره ملی سرلشکر شهید «محمدحسن طوسی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس که امروز (دوشنبه، ۱۵ مرداد) در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به ستاد بزرگداشت این محمدحسن طوسی اظهار داشت: مهم‌ترین اقدامی که ما در شناسایی این شهید انجام دادیم، این بود که پژوهشی را در دستور کار قرار دادیم و این ستاد را با استفاده از اسناد و مدارکی که وجود داشت و هم‌رزمانی که در عملیات‌های مختلف با شهید همکاری داشتند، جمعی از جوانان مازنی، گلستانی و گیلانی و افرادی که در زمینه‌های فرهنگی توانمند هستند، تشکیل دادیم. شهید طوسی یک قهرمان و اسوه است که باید بعد از ۴۰ سال به مردم معرفی شود.

سایت «نابغه فاو» با هدف معرفی شهید «طوسی» معرفی می‌شود/ حضور خادمیاران رضوی در مراسم بزرگداشت شهید «طوسی»

وی با بیان اینکه ما از عنوان «نابغه فاو» برای شهید طوسی استفاده کردیم، در مورد برخی از ویژگی‌های این شهید گرانقدر گفت: از جمله ویژگی‌های شهید طوسی می‌توان به توانمندی فکری و ضریب هوشی بالای او، نگاه هوشمندانه‌ به صحنه عملیات، قدرت تجزیه و تحلیل، حل مسأله هوشمند و متقن، پایبندی به نظم و انضباط که آگاهانه و برگرفته از ایمان و معرفت او بود، دقت نظر بالا و رازداری او اشاره کرد.

رئیس ستاد مردمی یادواره شهید طوسی با اشاره به اینکه شش کمیته برای این کنگره کار کردند، ادامه داد: به نقش شهید طوسی در جنگ کمتر پرداخته شده  و از نظر ما این شهید، به‌نوعی گمنام است. وی یک اسوه است که باید به مردم معرفی شود و ما همه این کارها را در قالب نشان «نابغه فاو» دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: «محمد روح‌الامین» برای این برنامه، پوستری طراحی کرده است و چهار نوع سرود مردمی توسط مؤسسه شهید باقری در تهران، سازمان اطلاعات دفاع مقدس، ستاد یادواره و آموزش و پرورش استان مازندران سروده شده‌اند. همچنین دیوارنگاره‌ای از میدان امام حسین (ع) تا چهارراه تهران پارس طراحی شده است که پرده‌برداری خواهد شد.

سردار نوریان با اشاره به اقداماتی که قرار است در ایام بزرگداشت این شهید انجام شوند، گفت: وقایع‌نگاری مصور شهید، چاپ کتاب خرده‌روایت‌ها، راه‌اندازی سایت «نابغه فاو» با هدف معرفی شهید، رونمایی از کتابی که برای شهید نوشته شده، تجلیل از خانواده شهدا و معرفی دو شهید مدافع حرم از جمله اقداماتی است که به‌مناسبت این کنگره صورت می‌گیرند. همچنین خادمیاران رضوی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت. زمانی که ما شهر فاو را تصرف کردیم، پرچم حرم امام رضا (ع) بر تنها گلدسته مسجد شهر فاو به اهتزاز درآمد و قرار است آن را در این مجلس رونمایی کنیم.

رئیس ستاد مردمی یادواره شهید طوسی افزود: دو مستند از زندگی تا شهادت و مستندی دیگر در مورد نبوغ شهید ساخته‌ایم که یکی از آنها در جشنواره سینما حقیقت اکران می‌شود. تمام آثار از جنبه‌های مختلف و هم‌رزمان سندپژوهی می‌شوند.

وی با اشاره به میهمانانی که برای این یادواره دعوت شده‌اند، اظهار داشت: این کنگره، مراسمی ملی است و ما تمام چهره‌های شاخص لشکری و کشوری را دعوت کرده‌ایم و استاندار مازندران و مقامات این استان هم دعوت شده‌اند. همچنین «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم است. ما سعی کردیم این فعالیت را به‌صورت همه‌جانبه انجام دهیم.

در انتهای مراسم نیز با حضور سردار مهری، سردار نوریان، سرهنگ مجیدی و فرزند شهید طوسی از پوستر این یادواره رونمایی شد.

لازم به ذکر است که این یادواره روز پنج‌شنبه این هفته (۱۸ مرداد) در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار