معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۲۵ کربلا:

اجلاسیه نهایی شهدای استان مازندران روز ۱۲ مهر برگزار می‌شود

سرهنگ مجیدی گفت: بزرگترین رخداد ملی استان مازندران که بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان است، در مهرماه و اجلاسیه نهایی نیز روز ۱۲ مهر برگزار می‌شود. ما برای اینکه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، از ۴۰ پیام ایشان به‌علاوه فرمایشات‌شان در مورد شهید و شهادت استفاده کردیم.
کد خبر: ۶۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۲۵ کربلا در نشست خبری یادواره ملی سرلشکر شهید «محمدحسن طوسی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس که امروز (دوشنبه، ۱۵ مرداد) در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در مورد بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اظهار داشت: بزرگترین رخداد ملی استان مازندران که بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان است، در مهرماه و اجلاسیه نهایی نیز روز ۱۲ مهر برگزار می‌شود. ما برای اینکه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، از ۴۰ پیام ایشان به‌علاوه فرمایشات‌شان در مورد شهید و شهادت استفاده کردیم.

سرهنگ مجیدی

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۲۵ کربلا با اشاره به اینکه پنج تَن از شهدای محور مقاومت یمن در آمل دفن شده‌اند، ادامه داد: ما اجلاسیه شهدای بین‌الملل و شهدای محور مقاومت را در پیش داریم که بیشتر با محوریت یمن به آن می‌پردازیم.

وی افزود: مازندران ۴۲ شهید مدافع حرم که مقیم این استان یا والدینشان مازنی هستند، تقدیم حریم آل‌الله (ع) کرد و از این لحاظ، دومین استان در سطح کشور محسوب می‌شود، اما اگر شهدای مدافع حرم مازندرانی که در استان‌های دیگر ساکن بودند را نیز حساب کنیم، این میزان به ۴۷ نفر می‌رسد. همچنین این استان در دفاع مقدس ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: اجلاسیه‌هایی برای معرفی مشاهیر و مفاخر استان مازندران، برنامه‌ریزی شد که عبارتند از شهدای محور مقاومت و اجلاسیه بین‌الملل که از کشور‌های محور مقاومت نیز برای حضور دعوت کرده‌ایم و روز ۱۸ شهریور برگزار می‌شود. همچنین اجلاسیه‌های شهید «شیخ فضل‌الله نوری» و شهدای غریب در اسارت و شهدای طلاب روز پنج‌شنبه گذشته برگزار شد.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۲۵ کربلا اظهار داشت: شهید طوسی از همان روز‌های اول عضویت در سپاه ابتکارات زیادی به‌خرج داد و لازم بود که برای این شهید بزرگوار که به‌عنوان شهید ملی مطرح شد، برنامه‌ای در سطح ملی پیش‌بینی کنیم و هم‌رزمان این شهید ستادی را تشکیل دادند که ما این را در غالب اجلاسیه کنگره برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای معرفی بخش تاریخی مازندران برنامه‌هایی با حضور ۳۰۰ هنرمند از امشب در ساحل سیترای نوشهر به‌مدت ۱۵ شب برگزار و از ۱۵ شهریور نیز در مرکز استان اجرا می‌شود و برنامه‌های اجلاسیه‌های دیگر ما به‌صورت قشری از اول مهر برگزار می‌شود که تقریباً شش اجلاسیه هستند.

سرهنگ مجیدی با اشاره به تأثیر کنگره شهدای مازندران برای مردم گفت: ما برنامه‌ای تحت عنوان «ازدواج آسان» تعریف کردیم که ذیل آن، هزار زوج در برنامه‌ای حضور پیدا می‌کنند و جهیزیه تقدیمشان خواهد شد و ۴۰ هزار بسته معیشتی به نام این شهدا تقدیم نیازمندان می‌شود و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر به‌مناسبت ایام بازگشایی مدارس تقدیم دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار