مسئول دبیرخانه سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی:

اختتامیه سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین اصغردوست گفت: سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محوریت روحانیت در دفاع مقدس در دو بخش (ملی و بین‌المللی) از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و اکنون در حال برگزاری است و اختتامیه آن سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام « محمدمهدی اصغردوست» جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس و مسئول دبیرخانه سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در مورد سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی اظهار داشت: سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محوریت روحانیت در دفاع مقدس در دو بخش (ملی و بین‌المللی) از ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد که اکنون در حال برگزاری است و اختتامیه آن سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود که در جشنواره اول و دوم به بحث معرفی، الگوسازی و بیان رشادت‌های روحانیت در عرصه‌های جهاد، ایثار و مقاومت پرداخته شد و ثمرات خوبی هم داشت.

اختتامیه سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با ارائه گزارش کلی از دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی افزود: در دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، ۵۱۴ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و محور روحانیت، ۲۲ عنوان کتاب‌های کودک که به بحث روحانیت پرداخته‌اند، سه هزار و ۲۹۶ عنوان مقالات و پژوهش‌ها، ۳۵ عنوان پایان‌نامه، ۵۶ عنوان شعر، ۲۶ عنوان فیلم‌نامه، ۱۲ فیلم، ۱۹ مستند، ۱۴۲ عنوان مستند صوتی، ۶۶ عنوان اثر چندرسانه‌ای، ۹ هزار و ۲۶۳ عنوان عکس و تعداد زیادی سند به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

وی محور‌های این جشنواره را بدین شرح اعلام کرد: بررسی نقش امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، نقش مراجع تقلید و ائمه جمعه و جماعات که یکی از کار‌های صورت‌گرفته، جمع‌آوری خاطرات آنان از زمان دفاع مقدس است که این اسناد گاهی برای خود این افراد نیز جذاب بوده است.

حجت‌الاسلام اصغردوست گفت: از دیگر محور‌های این جشنواره، بررسی نقش حوزه‌های علمیه و طلاب است که در بخش‌های پنج‌گانه‌ای دنبال می‌شود که اولینِ آن، تألیف و تهیه کتاب است.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس برخی از مدرسین حوزه علمیه قم مباحث خارج از فقه را به جهاد و دفاع مقدس اختصاص دادند.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی از دیگر محور‌های این جشنواره را تحقیق و پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: مقالات علمی در حوزه‌های علمیه از دیگر محور‌های سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است که در حال جمع‌آوری است.

وی اظهار داشت: محور‌های دیگر این جشنواره عبارتند از: جمع‌آوری و ارائه مقالات تخصصی در باب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی افزود: بخش دیگر سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی تولیدات مکتوب و چندرسانه‌ای برای استفاده ائمه جمعه و جماعات شامل حوزه دفاع مقدس می‌شود. بخش دیگر به فیلمنامه‌های بلند و کوتاه پرداخته شده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اصغردوست با بیان محور‌های دیگر این جشنواره گفت: شعر و تولیدات چندرسانه‌ای، تولیدات خبری و فضای مجازی با محوریت نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی از دیگر محور‌های سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی افزود: بخش ویژه جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی امسال به نقش خادم‌الرضا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» شهید جمهو و آیت‌الله «سید محمدتقی آل هاشم» امام جمعه سابق تبریز در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی پرداخته است.

وی در پایان اظهار داشت: ما آماده‌ایم از ظرفیت نخبه وظیفه برای طلاب سطح عالی حوزه‌های علمیه در قالب پروژه‌های کسری خدمت استفاده کنیم و طلاب عزیز برای اطلاعات بیشتر با شرایط قید شده می‌توانند به پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید جواد سرافراز، خیابان شهید افشین حق‌پرست، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان روحانیت ارسال کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار