رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد؛

خدمت‌رسانی ۶۰ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی

«جوینده» با اعلام اینکه هر ساله تعداد موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حال افزایش است، گفت: تمهیدات لازم برای برپایی ۶۰ موکب در اربعین سال جاری اندیشیده شده که از این تعداد ۵۳ موکب در کشور عراق و ۷ موکب در کشور ایران به زائران اربعین حسینی خدمات می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 05August 2024

خدمت‌رسانی ۶۰ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی«موسی جوینده» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، با بیان اینکه شعار امسال اربعین حسینی با توافق مسئولان ایران و عراق «کربلا طریق الاقصی» انتخاب شده است، اظهار داشت: در مراسم اربعین حسینی زائران حسینی از ۹۰ کشور با مسلک خاص خود حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ، یک مکتب و یک شهر به وسعت همه جهان است، بیان داشت: امروز که جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات‌‍بخش آن، امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اعلام اینکه هر ساله تعداد موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حال افزایش است، تبیین کرد: تمهیدات لازم برای برپایی ۶۰ موکب در اربعین سال جاری اندیشیده شده که از این تعداد ۵۳ موکب در کشور عراق و ۷ موکب در کشور ایران به زائران اربعین حسینی خدمات می‌دهند.

جوینده با اعلام اینکه موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین، نجف، کربلا و در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا مستقر می‌شوند، توضیح داد: ۱۷ موکب در کربلا، نجف و همین مسیر مستقر می‌شوند که از این تعداد ۱۵ موکب اسکان، تغذیه و دو موکب هم اقدامات خدماتی شامل تعمیر کفش، کالسکه، عینک و غیره زائران را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: ۳۵ موکب در کاظمین مستقر می‌شوند که از این تعداد ۱۹ موکب مختص تغذیه، یک موکب با ۱۱۰ پرسنل و دو درمانگاه در باب صاحب‌الزمان(عج) و باب امام علی(ع) مختص دارو و درمان، دو موکب اسکان، یک موکب آبرسانی و اقدامات اجرای فاضلاب به دیگر موکب‌ها، یک موکب با ۱۰ پرسنل خدمات‌رسانی آب، برق و تعمیرات را انجام می‌هند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۹۰ تن آرد، ۴۰ تن گوشت مرغ، برنج ۷۰ تن، شکر ۳۰ تن، گوشت قرمز ۳۰ تن توسط موکب‌داران و با کمک‌های مردمی تأمین شده است، خاطرنشان کرد: از ۵ صفر تا دو روز بعد از اربعین برای ارائه خدمات به زائرین آماده و مستقر هستند و ۱۰۰ درصد امکانات مردمی است و همه امکانات تغذیه‌ای، زیستی، اسکان با کمک مردم آماده شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 جوینده خاطرنشان کرد: در خصوص انتقال بار مواکب نیز با همکاری رانندگان و صاحبان کامیون‌ها و تریلی‌ها برای انتقال بار مواکب مشکلی وجود ندارد و برای انتقال زائران نیز کمیته زیرساخت و حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری برای جا به‌جایی به موقع زائرین و کاروان‌ها اقدام می‌کند.

وی در پایان به زائران توصیه کرد: از زائرین می‌خواهیم سفر خود را مدیریت کرده، به صورت گروهی سفر کنند، تا حد امکان در شب پیاده‌روی کنند و از کلاه نقاب‌دار، ضد آفتاب، کفش و لباس مناسب استفاده کنند، پول نقد ایرانی و دینار به همراه داشته باشند و اگر فردی بیمار است داروی خاص خود را به همراه نسخه‌ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار