۲۵۰۰ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی

حزب‌الله لبنان ۲۵۰۰ عملیات در ۳۰۰ روز در حمایت از مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام داده که از این نظر یک رکورد و حدنصاب تاریخی در درگیری‌های منطقه‌ای میان این گروه مقاومت اسلامی و رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 06August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا امروز، به صورت دائمی و با ضرب آهنگی منظم و حساب شده به حملات تلافی‌جویانه خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. عملیات‌هایی که تا امروز با گذشت ۳۰۰ روز از آغاز آنها هم اکنون به رقم ۲۵۰۰ عملیات رسیده که در نوع خود یک رکورد و حدنصاب تاریخی برجای گذاشته است.

۲۵۰۰ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که تا امروز از جنگ غزه منتشر شده و در رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به چاپ رسیده است مشخص شده که به دنبال ۲۵۰۰ عملیات حزب‌الله علیه اهداف رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۰۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده و ۲۳۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان نیز از شهرک‌های صهیونیست‌نشین آواره شده‌اند.

حملات و عملیات‌های پرتعداد و اغلب موثر حزب‌الله لبنان تا امروز موجب شده است تا شاهد سرنگونی ۸ پهپاد اسرائیلی و هدف‌گیری ۳۹۱ مقر و ۱۰۲ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها باشیم. موضوعی که نشان از تلفات و خسارات بسیار بالا و قابل توجه ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با این گروه مقاومت اسلامی لبنانی دارد.

اما شاید جالب‌ترین بخش این گزارش‌ها و آمار‌های منتشر شده این بخش بسیار مهم و قابل توجه باشد که رزمندگان حزب‌الله در ۳۰۰ روز عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی اماکن و تجهیزاتی چون، آشیانه توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی، بالن‌های جاسوسی، خودرو‌های نظامی، نقاط مرزی، شهرک‌های صهیونیستی، پادگان‌ها و پایگاه‌های نظامی را هدف حملات و عملیات‌های نظامی خود قرار داده است.

موضوع بسیار مهم و حساس دیگری که در میدان نبرد میان حزب‌الله لبنان و ارتش متجاوز و کودک‌کش رژیم صهیونیستی تعیین کننده است تلفات بالا و چشمگیر نظامیان و عناصر ارتش «اسرائیل» است. البته این آمار به دلیل سانسور بسیار شدیدی که رسانه‌های این رژیم اسیر و گرفتار آن هستند تا امروز به صورت واضح و روشن منتشر و اعلام نشده است.

از طرف دیگر در حوزه لجستیک و تجهیزات جنگی نیز در طول ۳۰۰ روز عملیات حزب‌الله لبنان علیه ارتش رژیم صهیونیستی خسارات مادی فراوانی به ارتش «اسرائیل» وارد شده است که ازجمله آنها می‌توان به انهدام ۱۲۵ دستگاه ماشین نظامی، ۱۸۲ مرکز فرماندهی، ۶۶۳ مورد سنگر و استحکامات، ۶۱ مقر توپخانه‌ای و ۱۲ سکوی گنبد آهنین اشاره کرد.

البته خسارات حزب‌الله لبنان در نبرد‌های ۳۰۰ روز اخیر خود با ارتش رژیم صهیونیستی فقط به موارد فوق‌الذکر محدود نمی‌شود و انهدام و تخریب ۴۵۰ مورد تجهیزات فنی، ۱۰۵۰ واحد شهرک‌سازی، ۴ کارخانه نظامی، ۲ بالون جاسوسی، ۸ پهپاد و ۸۲۵ موضع نظامیان صهیونیست ازجمله دیگر ضرباتی است که توسط حزب‌الله به ارتش اشغالگر «اسرائیل» وارد شده است.

نکته بسیار مهم و تاثیرگذار دیگر در میدان نبرد میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که موجب شده تا این رژیم اشغالگر و نامشروع در طول ۳۰۰ روز اخیر تحت فشار شدید از طرف صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین قرار داشته باشد، تخلیه ۴۳ شهرک صهیونیست‌نشین با جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر است. موضوعی که از فردای هفتم اکتبر و آغاز عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی تا امروز به چالشی غیرقابل حل برای تل‌آویو تبدیل شده است.

موضوع مهم دیگر در جریان ۳۰۰ روز عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی آمار و ارقام بسیار جالب این گروه مقاومت اسلامی لبنانی از به کار بردن انواع و اقسام سلاح‌های گوناگون علیه رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان در ۳۰۰ روز اخیر بالغ بر ۴۸۵ مرتبه از توپخانه در عملیات‌های خود بهره برده است. ضمن اینکه بیش از ۹۱۴ عملیات علیه اماکن و مراکز نظامی این رژیم را با استفاده از موشک زمین به زمین انجام داده است. اگر به این عملیات‌ها ۷۴۲ حمله با استفاده از موشک هدایت‌شونده را هم اضافه کنیم با چنان وضعیت دشواری برای رژیم صهیونیستی روبرو می‌شویم که کار را بیار برای تل‌آویو سخت و دشوار کرده است.

در پایان باید گفت تمامی این آمار و ارقام برای درگیری‌های پراکنده، اما ادامه دار ۳۰۰ روز اخیر بوده است و اگر جنگی بزرگ و فراگیر بین دو طرف آغاز شود قطعا شاهد عملیات‌‎ها و حملات فراوان و گسترده‌تر حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار