مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس یزد در نشست خبری مطرح کرد؛

تکمیل ۵۰ درصد از موزه دفاع‌مقدس یزد/ باید از کار‌های ویترینی و تزئینی پرهیز کنیم

سرهنگ حرزاده از تکمیل ۵۰ درصدی موزه دفاع مقدس یزد خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا موزه دفاع مقدس یزد با رویکرد یزد انقلابی به‌زودی تکمیل شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین قدس ۵ و همچنین روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد موزه دفاع مقدس یزد تکمیل شده است و هماهنگ کرده‌ایم تا به‌زودی تکمیل شود. 

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس یزد در بین موزه‌های مطرح در زمینه دفاع مقدس است، که با رویکرد یزد انقلابی در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان کرد: در نظر داریم در موزه دفاع مقدس یزد بخشی را برای روایت تدبیر یزدی‌ها در دفاع از حرم که در کشور سوریه انجام دادند، اختصاص دهیم.

وی گفت: حضور در جبهه‌های جنگ حق و باطل، برگ درخشانی در تاریخ یزد است که باید به صورت پر رنگ به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: باید روایت‌های جانبازان، رزمندگان و آزادگان از دفاع مقدس توسط جامعه رسانه‌ای استان نشر داده شود تا علاوه بر آگاهی نسل جدید از دوران دفاع مقدس و با الگوگیری از آن کشور را پیش ببرند.

رسانه‌ها بازویی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند

حرزاده تصریح کرد: رسانه‌ها بازویی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و ضرورت دارد رشادت‌هایی که یزدی‌ها در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، به گوش همگان برسد.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ جلد کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود، ادامه داد: باید در زمینه انتشار کتب دفاع‌مقدس تدبیری اندیشیده شود که این کتاب‌ها در سطح گسترده به دست نسل جدید برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هم‌افزایی و کیفیت کار را در راستای انتشار کتب دفاع مقدس در نظر داریم. چرا که با توجه به فعالیت تخصصی دو ناشر، باید به لحاظ کیفی‌سازی تلاش کنیم.

حرزاده با بیان اينکه دفاع مقدس گنجی گرانبها است که باید به نسل جوان انتقال داده شود، تاکید کرد: باید از کارهای ویترینی و تزئینی پرهیز کنیم. کارهایی که فاقد حضور مردم باشد، موفق نیست. باید برنامه‌ها را مردمی‌سازی کنیم. کارهای نمادین که به دور از تحقق اهداف باشد، جز آسیب عایدی نخواهد داشت. پویش‌های مختلفی را در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاحیه انجمن نویسندگان دفاع مقدس که با مشارکت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد خبر داد.

حرزاده بیان کرد: استان یزد به نسبت جمعیت چهارمین استانی است که در دوران دفاع‌مقدس تعداد بالایی شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ اما در زمینه تعبیه المان‌های شهری در راستای حفظ آثار و نشر دفاع‌مقدس به‌طور شایسته فعالیتی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار