راوی دفاع مقدس مطرح کرد؛

رزمندگان یزدی در عملیات قدس ۵ موظف بودند پاسگاه الیج عراقی‌ها را متصرف کنند

خواستار با بیان این که رزمندگان یزدی در عملیات قدس ۵ موظف بودند پاسگاه الیج عراقی‌ها را متصرف کنند گفت: البته عراقی‌ها در مسیر رسیدن رزمندگان یزدی به این پاسگاه موانع زیادی ایجاد کرده بودند که پس از عملیات شناسایی، در نهایت این عملیات در ۱۶ مردادماه ۶۴ آغاز شد و رزمندگان یزدی موفق شدند ۳۰ کیلومترمربع از هور را به تصرف خود درآورند.
کد خبر: ۶۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احمد خواستار» از راویان دفاع مقدس و رزمندگان اطلاعات عملیات تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره به تدبیر عملیات‌های محدود در دوران دفاع مقدس با توجه به محدودیت تجهیزات و ادوات کشورمان در مقابل دشمن، اظهار داشت: فرماندهان جنگ در سال ۱۳۶۴ با تقسیم بندی مناطق بین ارتش و سپاه برای انجام عملیات‌های محدود، منطقه‌ای موسوم قدس ۵ در هورالعظیم را به تیپ الغدیر یزد به دلیل عدم برخورداری از ادوات زرهی واگذار کردند.

وی با بیان این که رزمندگان یزدی در عملیات قدس ۵ موظف بودند پاسگاه الیج عراقی‌ها را متصرف کنند، اظهار کرد: البته عراقی‌ها در مسیر رسیدن رزمندگان یزدی به این پاسگاه موانع زیادی ایجاد کرده بودند که پس از عملیات شناسایی، در نهایت این عملیات در ۱۶ مردادماه ۶۴ آغاز شد و رزمندگان یزدی موفق شدند ۳۰ کیلومترمربع از هور را به تصرف خود درآورند.

این راوی یزدی دوران دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: در این عملیات ضمن گرفتن این پاسگاه مهم عراقی‌ها در هور تعداد ۱۹ نفر اسیر و مابقی عراقی‌ها فرار یا کشته شدند و عراق پس از آن حمله و عملیاتی در داخل هور انجام نداد.

خواستار با بیان این که رزمندگان یزدی در این عملیات حدود ۳۰ شهید داشتند، گفت: البته اگر تجربه امروز را در این عملیات داشتیم، شاید تعداد سه شهید نیز نداشتیم.

در پایان این نشست از اثر موسیقیایی «شهدای خدمت» به خوانندگی «حسیمی کریمی پناه» و تولید شده توسط واحد هنری اداره کل حفظ آثار استان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار