فرمانده دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیروی زمینی سپاه:

توجه به جایگاه هویت ملی از مهمترین رسالت های رسانه است

سردار سرور با اشاره به ضرورت تبیین هویت ملی در جامعه، گفت:
کد خبر: ۶۸۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ - 05August 2024

توجه به جایگاه هویت ملی از مهمترین رسالت های رسانه استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «مهدی سرور» فرمانده دانشگاه علوم و فنون زمینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیروی زمینی سپاه امروز (دوشنبه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی اظهار داشت: مردم از منظر و نگاه رسانه از ظرفیت‌های نظامی کشور  به ویژه توانمندی‌ها و نقش نیروهای مسلح در بازدارندگی آگاه می‌شوند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه امیر المومنین (ع) در تربیت نیروی متعهد، افزود: دانشگاه افسری امیرالمؤمنین(ع) متعلق به کل مجموعه سپاه در حوزه رزمی زمینی است.

سردار سرور با اشاره به شهادت قریب ۲۰۰ خبرنگار در این ۱۰ ماه گذشته در غزه، گفت: اگر خبرنگاران نبودند حقایق فلسطین همانند کودکان مظلوم غزه سربریده می‌شد.

وی به نقش تبیین‌گری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در قیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: عملکرد حضرت زینب باعث شد صاحبان زر و زور که رسانه‌های آن دوران را در اختیار داشتند نتوانند اهداف قیام کربلا را از بین برند و‌ با این تبیین‌ها کربلا در کربلا نماند.

 رییس دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین گفت: گاهی به واسطه درست مطرح‌ نشدن برخی مسایل، ارکان قدرت ما به مولفه‌ ضعف تبدیل شود.

وی به جایگاه هویت ملی به‌عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در تقویت اقتدار ملی، اظهار داشت: وقتی هویت ملی تضعیف شود فرهنگ مهاجم فرهنگ غلبه پیدا می‌کند و لذا از تکالیف اساسی رسانه‌ها است که در عرصه تقویت هویت ملی با ارکان خود مثل تولید علم و تولید امنیت، در جامعه کار مضاعفی را دنبال کنند.

سردار سرور تصریح کرد: تبیین مولفه‌های هویت ملی باید به‌گونه‌ای باشد که به ایرانی بودن خود افتخار کنیم و این یکی از رسالت‌های رسانه‌ها است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه‌های دانشگاه امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: اردوی دو امدادی دانشجویان این دانشگاه در مناسبت ایام رحلت امام خمینی (ره) فرصتی برای تبیین ارزش‌ها است به گونه‌ای که این کاروان در طول مسیر با ۱۶۰ خانواده شهید دیدار می‌کنند،  ۷۵ گلزار شهدا را در طول مسیر غبارروبی می‌کنند، و در طول مسیر در راستای جهاد تبیین در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز برنامه‌های متعدد تبیینی دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها