رئیس بنیاد شهید خدابنده:

یادواره شهدای غریب در خدابنده برگزار می‌شود

«اسکندری» گفت: در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن مراسم یادواره شهدای غریب شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «علی‌اصغر اسکندری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن مراسم یادواره شهدای غریب شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره شهدای غریب شهرستان خدابنده به یاد شهیدان آزاده «غلامرضا کرد»، «درویش‌علی زنگنه» و آیت‌اله «بیگدلی» در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه در فرهنگ‌سرای اشراق شهر قیدار برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده 61 آزاده سرافراز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است ادامه داد: شهدای غریب شهدائی هستند که در بند رژیم بعث عراق به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: شهید درویش‌علی زنگنه نوزدهم بهمن ۱۳۲۱‏، در ‏روستای حی از شهرستان خدابنده به دنیا آمد، پدرش رمضان‌علی (فوت ۱۳۳۳‏) و مادرش زلیخا نام داشت، سال ۱۳۳۶ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ۱۳۶۲‏، به اسارت درآمد و دوم شهریور ۱۳۶۷‏، در اردوگاه موصل یک، کمپ دو عراق به شهادت رسید، مزار او در زادگاهش واقع است.

اسکندری ادامه داد: شهید آیت‌اله بیگدلی ششم مرداد ۱۳۳۹‏، در روستای ‏«نعلبندان» از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد، پدرش احمد و مادرش قدم نام داشت، او نیز کشاورز بود، سال ۱۳۶۳ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و سی و یکم تیر ۱۳۶۷، در سرپل ذهاب به اسارت نیروهای عراقی در‌آمد و سال ۱۳۶۸‏ در الرمادی عراق به شهادت رسید و سی‌ام تیر ١٣٨١، پیکر وی را به ایران منتقل کردند و در زادگاهش به خاک سپردند.

وی اضافه کرد: شهید غلام‌رضا کرد بیستم اردیبهشت ۱۳۳۶‏، در روستای «زاغج» از توابع شهرستان خدابنده ‏به دنیا آمد، پدرش قربان‌علی، و مادرش زهرا (فوت ۱۳۵۶‏) نام داشت، سال ۱۳۵۳ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، سال ۱۳۶۲ به اسارت درآمد و سی‌ام اردیبهشت ۱۳۶۵‏، در موصل عراق به شهادت رسید و پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سی‌ام تیر ۱۳۸۱‏، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد، برادرش غلام‌حسن نیز به شهادت رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها