یادداشت/

اربعین حسینی محور «انسجام جهانی»

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک رویداد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عظیم و بی‌نظیر در جهان اسلام است که موجب انسجام جهانی شده و هر ساله به عظمت امواج و پژواک آن افزوده می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵ - 05August 2024

انسجام جهانی در پیاده روی اربعین حسینیگروه استان‌های دفاع‌پرس- سمانه نجفعلی(کارشناس ارشد مدیریت رسانه)؛ زیباترین حرکت دینی و تبلیغی تاریخ می‌تواند حماسه آفرینی در اربعین سید و سالار آزادگان باشد که در جهان اسلام سرعت رعد آسا گرفته است.

در حماسه اربعین حسینی همه جریان‌ساز هستند و از گوشه‌گوشه جهان همه تکه‌هایی از آئینه زیبایی از آن یکپارچگی و یک‌دست بودن فطرت انسانی به نمایش می‌گذارند. انسان‌های آزاده‌ای که صرف‌نظر از دین یا مذهب‌شان ترسیم کننده تابلوی زیبا انسانیت هستند.

شعار «حب الحسین یجمعنا» به معنی واقعی کلمه جوامع اسلامی را حول محور امام حسین علیه السلام متحد می‌کند که راه آزادگی و یکپارچگی در مکتب و مدرسه حسینی ع فرا بگیریم.

بی‌تردید آثار و برکاتی از این جریان سازی عظیم دینی نصیب جهانیان خواهد شد که ان‌شاءالله و بزودی پیروزی فلسطین و غزه را و سپس ظهور حجت بن الحسن ارواحنا فداه رو به ارمغان خواهد آورد. چنان‌که امروز همه نقاط جهان حتی در کشور‌های حامی و بانی ظلم و تباهی، شهروندان دنبال گمشده خود یعنی آزادی و آزادگی‌اند.

این مهم هنگامی ظهور و بروز بی‌نهایت می‌یابد که دانشجویان کشور‌های اروپایی و آمریکایی با انتخاب طرف درست تاریخ و ایستادن در آن هفته‌ها و بلکه ماه‌هاست آن فریاد می‌زنند.

پیاده روی اربعین همان فرمایش مقام معظم رهبری را زنده می‌کند که فرمودند به قله نزدیک هستیم. یکی از راه‌های رسیدن به قله، وحدت جامعه اسلامی در پیاده روی اربعین است. 

امسال حماسه اربعین حسینی در شرایطی برگزار می‌شود که بالغ بر ۴۰ هزار نفر مسلمان بی‌پناه در غزه زیر وحشیانه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در خون خود غلطیده‌اند و از این‌رو قلب مسلمانان محزون و غمگین و خشمگین است.

آری اربعین امسال در روزگاری برگزار می‌شود که گرگ‌های دیو صفت در سنای آمریکا جلاد و قصاب قسی‌القلب صهیونیستی را بار‌ها و ایستاده تشویق کرد؛ و در روز‌هایی که جهان اسلام در شوک ترور جنایتکارانه بزرگ فرمانده جبهه مقاومت حاج اسماعیل هنیه به دست رژیم جعلی اسرائیل است گویی یکپارچگی امت اسلامی مثال‌زدنی شده است؛.

لذا قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمانان، پیاده روی اربعین است که همه را زیر بیرق سرخ حسینی علیه السلام و با شعار یا لثارات الحسین به وحدت می‌رساند. نمادی از عشق و دلدادگی که حتی قلوب جاماندگان پیاده روی را نیز به عشاق طریق الحسین (ع) وصل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها