مروری بر زندگینامه شهید «اسماعیل کرامتی»

«اسماعیل کرامتی» در سال۱۳۴۶ در روستای اسلام‌­آباد از توابع شهرستان مانه وسملقان چشم به جهان گشودو سرانجام ۱۲ تیر سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۸۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ - 06August 2024

بهمروری بر زندگینامه شهید «اسماعیل کرامتی» گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «اسماعیل کرامتی» در سال ۱۳۴۶ در روستای اسلام‌­آباد از توابع شهرستان مانه وسملقان چشم به جهان گشود. سایه پر مهر پدر در همان سال­‌های کودکی از روی سرش رخت بربست و مادر برای گذران معیشت خود و فرزندش، مجبور بود سخت کار کند. او با همه مشکلات زندگی، فرزند خود را در آغوش پر مهر مادرانه‌­اش، چنان تربیت کرد که از همان ابتدای سنین کودکی ایمان و عقیده­ای مستحکمی در وجود اسماعیل سرشته شد.

اسماعیل در سن ۷ سالگی برای تحصیل به بجنورد آمد و تمام مقاطع تحصیلی‌‌اش را در این شهر گذراند. ساعاتی را که از کلاس درس فراغت پیدا می‌کرد، به کار و تأمین مخارج زندگی می­‌پرداخت و هنگامی که کار تعطیل می‌شد، اوقات خود را با مطالعه کتاب و انجام فرایض دینی سپری می‌کرد. اسماعیل پس از گذراندن سال چهارم دبیرستان و شرکت در کنکور سراسری به عنوان دانشجوی صدا و سیما برگزیده و پس از تکمیل پرونده در تهران، بلا فاصله به بجنورد بازگشت.

ایمان و اعتقاد راسخ وی سبب شد تا اسماعیل در میانه دوران تحصیل در سن ۱۶ سالگی با هدف و انگیزه حفاظت از اسلام و انقلاب، پس از گذراندن مراحل آموزش نظامی، روانه جبهه گردد و به عنوان یک بسیجی رزمنده در رسته مخابرات گردان ولی الله لشکر پنج نصر تیپ یک جوادالائمه (ع) به رزم و پیکار با دشمنان اسلام بپردازد. او در سه مرحله حضور در جبهه با رشادت و شهامتی که داشت خالق حماسه­‌های بزرگی شد.

اسماعیل کرامتی در آخرین حضور خود در جبهه­‌های حق علیه باطل از طریق جهاد سازندگی، بعنوان رزمنده جهادگر روانه جبهه شد و سرانجام ۱۲ تیر سال۱۳۶۶ در منطقه شلمچه، هنگام رزم با دشمنان بعثی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار