نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خبرنگاران با شهامت به جنگ جبهه خبری کفر بروند

حجت‌الاسلام «موسوی‌مقدم» با تأکید بر لزوم مقابله با جبهه خبری کفر، گفت: خبرنگاران با وجود مخاطراتی که با آن‌ها مواجهند، باید خط خبری درستی را ایجاد و پیگیری کنند تا صدای مظلومان خاموش نشود.
کد خبر: ۶۸۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضانعلی موسوی‌مقدم» نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت که در آستانه روز خبرنگار و با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی این بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: در آیات و روایات آمده است که روز قیامت موعد رسیدگی به جرائم مجرمان عالم و پرداختن به نامه اعمال بشر است که در قرآن کریم از آن به «نبأ عظیم» یاد شده است؛ اما تفسیر موسع این است که نبأ عظیم صرفاً مربوط به خبر قیامت نیست؛ بلکه شامل همه اخبار مهم و عبرت‌آموز در دنیاست که می‌تواند به درس‌آموزی مردم منجر شود.

خبرنگاران با شهامت به جنگ جبهه خبری کفر بروند

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با تأکید بر این‌که وقایع امروز جهان باید برای مردم درست تبیین شود تا درس عبرتی صحیح و کامل برای مردم دنیا باشد، افزود: خبرنگاران در طول رسالت انبیاء و مرسلین وظیفه خبررسانی و آگاه‌سازی مردم از مسائل مهم را بر عهده دارند تا از این طریق ضمن روشن کردن حقایق برای مردم، نسبت به متنبه‌سازی آحاد مردم اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در قرنی هستیم که فجایعی مثل کشتار مردم در میانمار به سادگی سانسور می‌شود و هیچ واکنش خاصی در قبال آن صورت نمی‌گیرد؛ لذا این‌گونه مسائل، رسالت خبرنگاری را سنگین‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: امروز هم در ذهن مردم قیامتی برپاست که بالاخره نتیجه جنگ غزه و برخورد با صهیونیست‌ها چه خواهد شد و این‌که ایران چه برخوردی با این جنایتکاران خواهد کرد که لازمه آن، حضور خبرنگاران در عرصه است تا به تبیین شرایط منطقه و کشور بپردازند.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم جنگ امروز غزه را بدتر از جنگ‌های جهانی دانست و گفت: اتفاقات بزرگ دنیا مثل وقایع روز قیامت به‌صورتی هولناک در حال وقوع است؛ اما مدعیان حقوق بشر واکنش درخوری نشان نمی‌دهند؛ لذا خبرنگاران با وجود مخاطراتی که با آن‌ها مواجهند، باید خط خبری درستی را ایجاد و پیگیری کنند تا صدای این مظلومان خاموش نشود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خبرنگاران وارثان خون‌های پاکی هستند که برای جبهه حق به زمین ریخته است و باید با شهامت به مقابله با جبهه خبری کفر بپردازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار