مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

نویسندگان گنجینه دفاع مقدس را استخراج و در اختیار آیندگان قرار دهند

سردار «وحیدی» گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس باید در تمام ابعاد و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس ورود و زوایای پنهان و آشکار این گنجینه معنوی را استخراج و در اختیار آیندگان قرار دهند.
کد خبر: ۶۸۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز (سه شنبه) در دوره توانمندسازی نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: دین مبین اسلام، برای قلم و نوشتن، ارزش خاصی قائل است به طوری که خداوند متعال در قران به قلم قسم یاد می‌کند و می‌فرماید: «و القلم و ما یسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند» لذا قلم‌ها و تلاش‌های معنوی شما نویسندگان بهترین ابزار برای استخراج تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس گفت: همانطوری که معظم له فرمودند «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند» لذا یکی از رسالت‌های مهم نویسندگان این است که با قلم‌های خود این گنج ارزشمند را بدون تحریف استخراج کنند.

سردار وحیدی «دفاع مقدس» را دوران اوج افتخارات ملت ایران دانست و افزود: کسانی که در عرصه نویسندگی در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند باید در تمام ابعاد و دستاورد‌های آن دوران پرافتخار ورود و زوایای پنهان و آشکار این گنجینه معنوی را استخراج و در اختیار جامعه هدف قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی شناخت تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر مواردی عنوان کرد که نویسندگان و هنرمندان باید به آن بپردازند تا بتوانند آثار فاخری را تولید کننند.

وی استان آذربایجان غربی را به تعبیر مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش عنوان کرد و گفت: این استان سرشار از رشادت‌ها و ایستادگی‌های زنان و مردان دلیر است که باید توسط اهل قلم به رشته نگارش درآمده و به آیندگان منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار