مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس مستندسازی شود

سرهنگ «سلامی» با اشاره به نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف گفت: نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس مستندسازی شود.
کد خبر: ۶۸۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴ - 06August 2024

نقش زنان مازندران در دفاع مقدس مستندسازی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس که در فرمانداری ساری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۷ شهید زن استان مازندران و سالروز عملیات‌های قدس ۵ و فتح ۹ و همچنین تسلیت ایام اسارت آل الله علیه السلام اظهار داشت: زنان جامعه ما در همه وقایع تاریخی این کشور نقش آفرین بر سرنوشت ساز بودند که گاهی در بیان نعکاس و رسانه‌ای شدن آن ضعیف عمل شده است.

وی با بیان اینکه نقطه اوج حماسه زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اتفاق افتاد، افزود: زنان پا به پای مردان و گاهی جلوتر از مردان بودند و گاهی نقش آنان تعیین کننده‌تر بود. زنان در سال‌های انقلاب پا به پای مردان در تظاهرات‌ها، اعتراض‌ها و حمایت از امام و راه امام نقش آفرینی کردند و با این تجربه ارزشمند زنان قهرمان عفیف و انقلابی جامعه ما وارد دوران دفاع مقدس شدند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس بسیار برجسته بود، تصریح کرد: نقش زنان در همراهی و کمک به همسران و فرزندانشان در صحنه جهاد فی سبیل الله و مسئولیت پذیری و تربیت فرزندان صالح در نبود همسران و مردان در محیط خانواده از اقدامات مهم و برجسته بود. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به زنان در پشتیبانی از جنگ قش فعال و تعیین کننده‌ای داشتند به حضور فعالانه زنان در صحنه‌های مختلف و مجاهدت برای انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی در جبهه‌ها، اورژانس‌های جبهه و مناطق عملیاتی، خدمات رسانی به خانواده‌های رزمندگان و سرکشی از جمله آنهاست.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه تلاش‌های مخلصانه و مجاهدانه زنان را در هیچ جای تاریخ نمی‌توان یافت، تصریح کرد: این همت والا یک میراث گرانبها و گنجینه تاریخی برای ملت ما و جامعه زنان است و باید در تاریخ بماند و مستندسازی شود.

وی افزود: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به صورت کتاب، فیلم و آثار فرهنگی ادبی هنری تهیه و تولید شود که در تاریخ ماندگار شود و امروز این نقش محوری است. امروز هر تلاشی که برای زنده نگه داشتن این ارزش‌ها و انتقال ان به نسل‌های آینده بشود خود جهاد و مجاهدت دیگر است. مجاهدت امروز زن متدین، مومنه و دلسوز انقلاب جهاد تبیین آن ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه ما برای اینکه آن یاد‌ها، خاطرات و ارزش‌ها فراموش نشود نیازمند یادآوری هستیم بر لزوم برپایی محافل روایتگری و خاطره گویی، اجتماعات، بازدید‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری ادبی با محوریت زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: امسال باید با فعال شدن همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها از زنان پیشکسوت جهاد و مقاومت در سراسر استان قدردانی و تجلیل به عمل آید.

سرهنگ سلامی بیان کرد: این مجموعه اتاق فکر زنان ارزشی و دفاع مقدسی است و شما بانوان با تشکیل کمیته‌های تخصصی می‌توانید مسئول دفاتر زنان دفاع مقدس در دستگاه خودتان باشید. در هفته دفاع مقدس امسال برنامه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت ویژه بانوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار