مقاومت؛ سلاح راهبردی در برابر باند تروریستی

پاسخ سخت محور مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و فؤاد شکر بخشی از عملیات درحال انجام مقاومت طی ده ماه گذشته خواهد بود، چراکه بهترین پاسخ به تمامی اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها، ادامه مقاومت در برابر این باند جنایتکار و تروریست است.
کد خبر: ۶۸۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷ - 07August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شکست ارتش اشغالگر قدس در برابر مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه، سران این رژیم تروریستی را به ترور رهبران و فرماندهان مقاومت اسلامی سوق داده است و بر همین اساس، صهیونیست‌های تروریست در اقدامی مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران اسلامی با پاسپورت دیپلماتیک در تهران حضور پیدا کرده بود، ترور کردند. 

مقاومت؛ سلاح راهبردی در برابر باند تروریستی

روز اول جنگ غزه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به افکار عمومی جامعه صهیونیستی وعده داد که با حمله همه‌جانبه به غزه، شکست مفتضح امنیتی را که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی توسط فلسطینی‌ها به این رژیم متحمل شده بود، به پیروزی تبدیل خواهد کرد. اما می‌بینیم که با وجود گذشت ده ماه از جنگ در نوار غزه، نتانیاهو نه اسیری را توانسته آزاد کند، نه بر گروه‌های مقاومت اسلامی فائق آمده و نه آرامشی را برای صهیونیست‌ها فراهم کرده است.

تنها اقدامی که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس توانسته با کمک حزب راست‌ افراطی تاکنون انجام دهد، تلاش برای گسترش دامنه جنگ از طریق کشاندن پای آمریکا و ایران به یک جنگ فراگیر است؛ هرچند کسی منکر حمایت بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها از این باند جنایتکار و تروریست در کشتار فلسطینی‌ها نیست. 

اما امروز آنچه بیش از همه، سران رژیم صهیونیستی به درد آورده، این است که حزب‌الله لبنان بیش از 300 روز است که در حمایت از ملت فلسطین همچنان موشک‌های خود را به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کند؛ موشک‌هایی که شلیک آن‌ها موجب آوارگی  ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیستی و مانع  بازگشت به خانه‌های غصبی است.
 
از سوی دیگر حملات پهپادی یمنی‌ها و سایر گروه‌های مقاومت نیز خواب و آسایش را از صهیونیست‌ها ربوده است و هر روز شاهد حملاتی هماهنگ‌شده از سوی گروه‌های مقاومت به مواضع و منافع صهیونیست‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی یا خارج از آن در دریا هستیم. 

بر همگان روشن است که عملیات‌های مقاومت اسلامی در قلب سرزمین‌های اشغالی، کل جامعه صهیونیستی را دچار سردرگمی و آشفتگی کرده، به‌گونه‌ای که عملاً اسرائیلی‌ها را از دستیابی به اهداف خود در هر زمینه‌ای باز داشته است. لذا با ادامه مبارزه در شرایط کنونی می‌توان این رژیم تروریستی را که بخشی از بافت این منطقه نیست و خودش نیز به این موضوع اذعان دارد، از پا درآورد. 

بر همین اساس است که اسرائیلی‌ها نسبت به کشورها و جنبش‌های سیاسی که از عادی‌سازی روابط با آن‌ها خودداری می‌کنند، حساسیت مضاعف دارند و می‌ترسند که در معرض تهدید نظامی مستمر از سوی این کشورها یا جریان‌ها، از بین بروند و این دقیقاً همان چیزی است که محور مقاومت متوجه آن شده و روی آن به خوبی کار می‌کند.

در همین راستا، مقاومت اسلامی لبنان نیز طی روزهای گذشته اعلام کرد که شهرک اسرائیلی «بیت‌هلال» را در بانک اهداف خود قرار داده و برای اولین بار این شهرک را با ده‌ها موشک کاتیوشا بمباران کرده است. اسرائیلی‌ها می‌دانند که مقاومت اسلامی لبنان قادر است با بیش از 4 هزار موشک و پهپادهای انفجاری و در مدت یک روز سرزمین‌های اشغالی را شخم بزند.

گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق نیز، مجددا موشک‌های خود را به‌سمت پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار شلیک کردند که در جریان این حمله، تعدادی از سربازان آمریکایی زخمی شدند.

یمنی‌ها نیز مثل شیر در میدان حاضر هستند؛ از تظاهرات میلیونی در حمایت از مقاومت فلسطین گرفته تا هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در دریای سرخ. طبق آخرین برآوردها، یمنی‌ها حدودا 170 کشتی با مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس را تاکنون مورد هدف قرار داده‌اند. 

این روزها دقیقا به نقطه‌ای می‌رسیم که وقتی اسرائیل در سرزمین مادری فلسطینی‌ها با حمایت استعماری ظهور پیدا کرد و اعراب تصمیم گرفتند که این رژیم غیرقانونی را از دو موضوع محروم کنند: موضوع اول به رسمیت نشناختن این رژیم و موضوع دومی نیز امنیت آن بود. این دقیقاً همان چیزی است که امروز محور مقاومت در اجرای آن موفق بوده و ادامه این رویکرد «اسرائیل» را به ورطه نابودی خواهد کشاند. ترس از انتقام محور مقاومت در پی ترور شهید اسماعیل و شهید فؤاد شکر به‌تنهایی روح و روان اسرائیلی را به هم ریخته است؛ البته روان چندان آرامی برای آن‌ها بعد از عملیات طوفان‌الاقصی باقی نمانده است.

گفته می‌شود، در پی محاسبات غلط نتانیاهو در ترور رهبران و فرماندهان مقاومت، مرخصی سربازان لغو شده، کارخانه‌های حاوی مواد خطرناک در نزدیکی مرز لبنان در فاصله 40 کیلومتری تعطیل شده است، با بستن سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS)، پروازها به حالت تعلیق درآمده و به وزرای دولت تلفن ماهواره‌ای تحویل داده شده است. 

واشنگتن نیز طبق معمول ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگی بیشتری را به منطقه اعزام و «مایکل کورلا» را با هدف بسیج ائتلاف برای مقابله با حمله مورد انتظار از سوی ایران و متحدانش علیه «اسرائیل» فرستاده است. 

همه موارد فوق به این معنی است که پاسخ محور مقاومت ناگزیر است، در غیر اینصورت مخالفان محور مقاومت این همه آمادگی را برای آن بسیج نمی‌کردند.

اما پاسخ محور مقاومت باید نسبت به گذشته متفاوت‌تر باشد. اکنون هماهنگی با همه عرصه‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق، سوریه و فلسطین و حصول اطمینان از اجرای همزمان عملیات‌های شدید، ضرورت دارد؛ به‌طوری که مواضع اسرائیلی‌ها در معرض حملات همزمان از چند جبهه قرار گیرند تا سیل بی‌سابقه در مناطق خاص، با تمرکز بر پایگاه‌های نظامی حساس در اولویت قرار گیرد. 

البته ناگفته نماند که پاسخ سخت محور مقاومت به ترور شهید هنیه و فواد شکر بخشی از عملیات در حال انجام مقاومت طی ده ماه گذشته خواهد بود، چراکه بهترین پاسخ به تمامی اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها، ادامه مقاومت و ایستادگی در مقابل این باند جنایت‌کار و تروریست است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار