موج جدید حملات حزب‌الله؛ آژیر ممتد خطر در «نهاریا»، «حیفا» و «عکا»

منابع رسانه‌ای از آغاز موج جدید حملات مقاومت لبنان علیه اشغالگران و شنیده شدن صدای ممتد آژیر خطر در بیش از ۲۰ نقطه در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ - 06August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در بیش از ۲۰ نقطه در شمال فلسطین اشغالی و آغاز موج جدیدی از حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان علیه اشغالگران خبر دادند. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که صدای آژیر خطر به طور مداوم در مناطق مرزی با لبنان و به طور مشخص، عکا، حیفا و نهاریا به گوش می‌رسد و هنوز قطع نشده است.

موج جدید حملات حزب‌الله؛ آژیر ممتد خطر در «نهاریا»، «حیفا» و «عکا»

این دومین بار است که طی جنگی که بیش از ۹ ماه از آغاز آن می‌گذرد، این مناطق هدف حمله مقاومت لبنان قرار می‌گیرد. به اعلام رسانه‌های نزدیک به مقاومت فلسطین، موشک‌ها و پهپاد‌های انتحاری حزب‌الله یک پایگاه نظامی اسرائیلی واقع در بین عکا و نهاریا را هدف قرار دادند.

صدای آژیر‌های هشدار از این منطقه و کریات شمونا و اطراف آن و شهرک شلومی در شمال فلسطین اشغالی همچنان به گوش می‌رسد. برخی منابع رسانه‌ای نیز از شنیده شدن صدای چندین انفجار در شهر حیفا خبر دادند. همچنین شماری از پهپاد‌های انتحاری از جنوب لبنان به سوی الجلیل غربی و الجلیل الاعلی حرکت کردند و روزنامه عبری معاریو از گسترش دامنه حملات حزب‌الله و رسیدن آن به شهر اشغالی عکا خبر داد.

وبگاه روزنامه یسرائیل هیوم نیز از بلند شدن دود و شعله‌ور شدن آتش در پایگاه نظامی اسرائیلی واقع در حد فاصل میان عکا و حیفا خبر داد و اعلام کرد که دست‌کم دو نفر در شمال نهاریا زخمی شده‌اند و یک خودرو منهدم شده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز اعلام کرد که با انفجار یک پهپاد انتحاری در الجلیل غربی، دست کم دو نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها بسیار وخیم است.

لحظاتی پس از انتشار این اخبار، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با پهپاد‌های تهاجمی، مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ ایغوز در پادگان شراگا واقع در شمال عکای اشغالی را هدف قرار داده است و این عملیات در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به تجاوز و ترور صورت گرفته توسط دشمن اسرائیلی در شهرک عبا صورت گرفته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان که حمله پهپادی امروز حزب‌الله به شمال غرب فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن دو مقر ارتش در واکنش به ترور شهید «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله نیست.

 این شبکه خبری اعتراف کرد که در جریان حملات امروز حزب‌الله دست‌کم ۵ اسرائیلی زخمی شده‌اند. برخی منابع اسرائیلی از جمله شهردار نهاریا نیز از کشته شدن یک اسرائیلی علاوه بر زخمی شدن ۵ نفر دیگر خبر دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار