نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

احصاء نظام مسائل قرآنی گام مهمی برای حل مشکلات این حوزه/ برای مقابله با فرهنگ غرب به قرآن نیاز داریم

آیت الله «محمدی لائینی» احصای نظام مسئله قرآنی را گام مهمی برای حل مشکلات این حوزه دانست و گفت: امروز برای مقابله با فرهنگ غرب به قرآن نیاز داریم.
کد خبر: ۶۸۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹ - 06August 2024

احصاء نظام مسائل قرآنی گام مهمی برای حل مشکلات این حوزه/ امروز برای مقابله با فرهنگ غرب به قرآن نیاز داریمبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان بابل، اظهار داشت: قرآن متعلق است به کسی که با سر بریده‌اش آن را تلاوت می‌کرد، اهمیت قرآن زیاد و اینکه این شهادت برای توسعه فرهنگ این کتاب است.

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، از مبلغان و مروجان قرآنی که انصافا در یک شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، اما این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهند، تشکر کرد و افزود: شهرستان بابل در حوزه قرآن همچون حوزه‌های دیگر بسیار سابقه درخشانی دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اقدامی برای اتصال دانه‌های تسبیح در حوزه قرآن است، در هر شهر و محیطی به‌صورت پراکنده امکانات زیادی چه به‌صورت موقوفات و چه مباحث دیگر وجود دارد، اما شناسایی، نظارت و مدیریت آنها در چگونگی توزیع مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه احصای نظام مسئله قرآنی در هر موردی گام بسیار مهمی برای حل آن مسائل است، تاکید کرد: مشکل دیگر این است که باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، دانش‌آموز و قرآن‌آموز در موسسات قرآنی کم است در این زمینه بی‌توجهی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در تابستان جدا کردن دانش آموزان از موبایل سخت است، اما در همین زمان در کلاس زبان شرکت می‌کنند ولی به قرآن که می‌رسیم می‌بینیم که نه، اگر مجانی هم باشد نمی‌آیند، فرهنگ‌سازی برای رغبت خانواده‌ها باید صورت بگیرد که کار بسیار کلیدی است. 

این مسئول گفت: امروز برای مقابله با فرهنگ غرب نیاز به توجه به قرآن داریم، چه اشکالی دارد که هیئات مذهبی در کنار برگزاری مراسمات خود، برنامه قرآنی هم داشته باشند، مساجد برنامه قرآنی داشته باشند و ائمه جماعات به برگزاری تفسیر قرآن اهمیت بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار