فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا:

اربعین مدرسه مقاومت و ایستادگی است

سردار شرفی با بیان اینکه اربعین یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مدرسه‌های مقاومت و ایستادگی است، گفت: اربعین یک جریان مردم‌محور، حول محور اتحاد ایجاد کرد. 
کد خبر: ۶۸۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸ - 07August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس قرارگاه اربعین فراجا صبح امروز (چهارشنبه) در رزمایش اربعین حسینی که در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، با بیان اینکه اربعین یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مدرسه‌های مقاومت و ایستادگی است، اظهار داشت: اربعین تمام نظم قدرت‌محور و دولت‌محور را درنوردید و یک جریان مردم‌محور حول محور اتحاد ایجاد کرد. 

اربعین مدرسه مقاومت و ایستادگی است

سردار شرفی با اشاره به اینکه یکی از سازمان‌هایی که به صورت برجسته، فعال و مؤثر در مسئله اربعین حضور دارد، پلیس است، گفت: انتظامی کشور علاوه بر ارائه خدمات به زائران در مرز اقدامات مؤثری از مبدأ تا مقصد انجام می‌دهد. 

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزود:  خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و حضور مؤثر در سطح برنامه‌ریزی، راهبردی، میدانی، آماده‌سازی میدانی و روحیه فداکاری نیرو‌های فراجا در ابعاد پنج‌گانه آمادگی صد درصدی داریم تا امسال همچون سال گذشته بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم. 

وی گفت: تأمین نظم و امنیت اولین محور است که با ارتقای اشراف اطلاعاتی بر محیط مأموریتی آمادگی داریم با هرگونه اقدام ناامن‌کننده مقابله کنیم؛ اقدامات ما توسط یک قرارگاه مرکزی، شش قرارگاه فرعی استانی و ۱۸ کمیته طرح‌ریزی شده است. 

سردار شرفی گفت: محور دوم تسهیل‌گری در رفت و آمد است که در عبور و مرور در جهت عدم ازدحام و شلوغی و حضور در صحنه‌های است که با همکاری پلیس راهور وظایف هر بخش مشخص است. 

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی با بیان اینکه ارائه خدمات گذرنامه از دیگر محور‌هایی است که پلیس انجام وظیفه می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری فاوا و اطلاعات گذرنامه بهترین شرایط را در این حوزه داریم. در گذشته زائرین ساعت‌ها پشت گیت‌ها می‌ماندند و موجب نارضایتی می‌شد؛ اما با تلاش‌های صورت‌گرفته و ایجاد سامانه‌های متعدد و سامانه «سجاد»، میزان ایستایی زائرین در مرز‌ها به کمترین حد خود رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: تسهیل‌گری در حوزه دیپلماتیک از دیگر محور‌هاست که با حضور در کشور عراق و ملاقات با نخست‌وزیر عراق و فرماندهان مرزبانی و کلانتر‌های مرزی، این هماهنگی و هم‌افزایی در انجام خدمات بین ایران و عراق مهیا شده است. 

سردار شرفی اظهار داشت: آخرین وظیفه ارائه خدمات و هماهنگی و تسهیل‌گری برای سایر نهاد‌ها خدماتی و امدادی است که با بستری که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است، بهترین خدمات را به زائرین خواهند داد. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار