سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصر شیرین:

فراهم شدن تمهیدات بهداشتی و درمانی زائرین اربعین در مرز خسروی

«اکبریان» گفت: تمهیدات بهداشتی و درمانی برای خدمت‌ رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در این شهرستان و مرز رسمی خسروی فراهم شده است.
کد خبر: ۶۸۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱ - 07August 2024

فراهم نمودن تمهیدات بهداشتی و درمانی زائرین اربعین در مرز خسرویبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مصطفی اکبریان» سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های کمیته بهداشت و درمان مرز خسروی اظهار داشت: تمام توان خود را برای خدمات دهی به زائران اربعین به کار گرفتیم و زیرساخت های درمانی مرز خسروی و شهرستان نیز تجهیز و به منظور مقابله با گرما زدگی ۲ اتاق مخصوص در مرز پیش بینی شده است ضمن اینکه مرکز فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی ثارالله واقع در مرز خسروی نیز روزانه ظرفیت روزانه خدمات دهی به یک هزار نفر را دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت که تمهیدات بهداشتی و درمانی برای خدمت‌ رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در این شهرستان و مرز رسمی خسروی فراهم شده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به بیماری تب دنگی و پشه آئدس به منظور تامین سلامت زائران، شهرداری قصرشیرین با همکاری شهرداری‌های معین نسبت به تنظیف روزانه معابر و کانال های آب، دفع بهداشتی زباله و استقرار سطل به میزان لازم و شستشو و سمپاشی روزانه آن ها ، تخلیه فاضلاب های تولیدی محل هایی که فاقد شبکه جمع آوری هستند، اقدام خواهد کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین همچنین بر جمع آوری سگ های بدون صاحب و حیوانات ناقل در مرز خسروی توسط دهیاری، آموزش موکب داران نسبت به رعایت بهداشت به خصوص در بحث پخت و توزیع غذا و بروز مسمومیت غذایی، توزیع آب شرب بسته بندی و شربت با شرایط مناسب بهداشتی، گند زدایی مخازن آب شرب سیار واقع در موکب ها و پارکینگ ها و مرز خسروی توسط شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد.

«محمد نجفی» فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اربعین و تاکید بر ایجاد شرایط لازم برای سلامت زائران در مرز خسروی گفت: مسوولان شهرستان در کنار مردم آماده بهترین خدمت به زوار هستند و در این راستا همه دستگاه ها پای کارند تا میزبان خوبی باشیم.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است ضمن اینکه یک مرکز درمانی مجهز نیز در خسروی برپا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار