جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا خبرداد؛

تمهیدات ویژه فراجا جهت راهپیمایی عظیم اربعین

 سردار «شرفی» گفت: فراجا برنامه ریزی ویژه‌ای را جهت راهپیمایی معنوی و زیارتی اربعین در نظر گرفته است.
کد خبر: ۶۸۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ - 07August 2024

فراجا برنامه ریزی ویژه‌ای را جهت راهپیمایی معنوی زیارتی اربعین در نظر گرفته است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در حاشیه حضور در مراسم دانش آموختگی فراگیران آموزشگاه‌های علمی و تخصص فراجا دوره ۱۰۷ شهید «محمد مهدی وکیلی» که با حضور سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا در اموزشگاه علمی – تخصصی شهید چمران کرج و همزمان با ویدیو کنفرانس در اموزشگاه‌های علمی – تخصصی شهید بهشتی اصفهان و حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد، اظهارداشت: ۵ برنامه محوری در رابطه با راه پیمایی معنوی زیارتی اربعین از جانب فراجا طراحی و پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تامین امنیت و نظم راهپیمایی اربعین از مبدا تا مقصد در کل ایران ومخصوصا پایانه‌ها یکی از مهمترین اهداف فراجا است، افزود: تامین امنیت پارک‌ها، توقفگاه‌ها، مواکب و جلوگیری از ورود و خروج کالا‌های ممنوعه از مباحث مهمی است که برای آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفته و منابع انسانی مورد نیاز در این زمینه سازماندهی شده و انشالله از هفته آینده همکاران ما در تمامی پایانه‌های مرزی مستقر خواهند شد.

وی مدیریت ترافیک را از دیگر برنامه‌های فراجا جهت راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تردد افراد کافی نیست و در این زمینه توصیه می‌شود زائران عزیز در این مقطع زمانی بیشتر از وسیله شخصی استفاده کنند و البته این موضوع می‌تواند یک بار ترافیکی مضاعف ایجاد کند که خوشبختانه در دولت سیزدم ضمن ایجاد پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های مرزی، توسعه خوبی در زیر ساخت‌های جاده‌ای منتهی به پایانه‌های مرزی صورت گرفته است.

سردار شرفی ارائه خدمات گذرنامه را از دیگر ابعاد برنامه ریزی فراجا جهت سفر زیارتی اربعین بر شمرد و گفت: ما سه سند مسافرتی جهت این ایام تعریف کرده ایم که سند اول گذرنامه ملی است که به اندازه کافی چاپ شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، دومی سندی به نام گذرنامه زیارتی است که بین ما و طرف عراقی بارعایت تمامی استاندارد‌ها جهانی جهت چاپ توافق شده است.

وی با بیان اینکه ما روزانه قادر هستیم که ۱۲۰ هزار گذرنامه ملی و گذرنامه زیارتی چاپ کنیم، تصریح کرد: نوع سوم گذرنامه‌های ما تحت عنوان «خادم» است که برای اتباع خارجی ساکن ایران یا عبوری از کشور طراحی شده است.

جانشین هماهنگ کننده فراجا در ادامه عنوان کرد: تسهیل گری در حوزه دیپلماسی از دیگر برنامه‌های فراجا است که مرزبانان این بحث را به عهده دارند که مسائل بین جمهموری سلامی ایران و کشور عراق را را در حوزه تردد زائران مرتفع سازند.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه تسهیل گری جهت همکاری با سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌های دیگر جهت خدمات، امداد و نجات و ... از دیگر محور‌های برنامه ریزی فراجا جهت ایام اربعین است، خاطرنشان کرد: نیرو‌های فراجا در دسته‌های انتظامی، مبارزه با مواد مخدر و ... در ایام اربعین خدمات خواهند داد و با ارگان‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون در جهت خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام همکاری حداکثری خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار