مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

صدای اعتراضی برای خبرنگارکُشی در غزه بلند نمی‌شود

کارآموزیان با تاکید بر لزوم ارائه کلان‌روایت از شهدای خبرنگار غزه، گفت: تا امروز شاهد هستیم که جبهه مقاومت تعداد زیادی شهید خبرنگار را در غزه تقدیم کرده است؛ درحالیکه صدای اعتراضی نسبت به این موضوع بلند نشده است.
کد خبر: ۶۸۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ - 07August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ مرداد) مراسم روز خبرنگار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالعلی گواهی» رییس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح، دکتر «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ «علی سورانی» معاون هماهنگ‌کننده  عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد.

لزوم اراائه کلان روایت از شهدای خبرنگار غزه / شناسایی ۳۳۳ خبرنگار شهید در کشور

«مرتضی کارآموزیان» مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران آزاده اظهار داشت: حدود ۳۳۳ نفر از شهدای رسانه با همکاری دوستان رسانه‌ای تا الان شناسایی شده‌اند که از جمله آن‌ها سید شهیدان اهل قلم «شهید آوینی» است. ضمن اینکه از سال گذشته تا امروز نیز دو شهید خواهر یکی از خبرنگاران خبرگزاری پانا و دیگری نیز در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

کارآموزیان افزود: بعد از «طوفان‌الاقصی» انقلابی در رسانه‌های دنیا رقم خورد و در این میان رسانه‌های رسانه‌های کوچک و انسان‌رسانه‌ها هم که تحولات جبهه مقاومت را روایت می‌کردند در این پیچ تاریخی بزرگ قرار گرفتند که باید قدردان این رسانه‌ها باشیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: تا قبل از ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۱۰۰ شهید در کل جبهه مقاومت داشتیم؛ ولی از فردای هفتم اکتبر تا ۳ روز پیش ۱۶۵ شهید و شهیده خبرنگار جبهه مقاومت تقدیم اسلام و دنیا کردند و بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ مجروح رسانه‌ای داریم و بی‌سابقه‌ترین حملات به رسانه‌ها و مراکز رسانه‌ای را در ماه‌های اخیر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید جنگ غزه را به یک کلان‌روایت بزرگ برای جبهه مقاومت تبدیل کنند. زیرا یادمان نرود که به خاطر کشته شدن ۲ خبرنگار فرانسوی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در شورای امنیت قانون تصویب شد و شاهد اعتراض کل اروپا نسبت به کشته شدن این دو خبرنگار بودیم.

کارآموزیان اضافه کرد: تا امروز شاهد هستیم که جبهه مقاومت تعداد زیادی شهید خبرنگار را در غزه تقدیم کرده است در حالی که صدای اعتراضی نسبت به این موضوع بلند نشده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم رسانه تاثیرگذار باشد، باید ۳ عنصر را رعایت کنیم. اولین عنصر «محتوی»، دومین عنصر «قاب و چارچوب» و سومین عنصر «بحث مفاهیم» است.

وی تصریح کرد: علاوه بر مستندسازی نباید فراموش کنیم که از سال قبل تا امروز چه اتفاقاتی در منطقه و در غزه روی داده است. آن هم اتفاقاتی که توسط رسانه‌های بزرگ در مورد جنگ غزه رقم خورده است.

کارآموزیان در پایان گفت: شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی از روز اول حملات به غزه، اماکن و مجتمع‌های رسانه‌ای را زد. ضمن اینکه در همان روز‌های اول حدود ۳۰ شهید دادیم. زیرا خبرنگاران خرده روایت‌ها را جمع‌آوری کرده و به کلان روایت تبدیل می‌کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار