نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خبرنگاران با «جهاد تبیین» و «تقوا» جامعه را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند

آیت‌الله «عبادی» با تأکید بر اینکه کار ارزشمند خبرنگاران این است که به جامعه آگاهی می‌دهند و جامعه می‌توانند درست تصمیم بگیرند، گفت: خبرنگاران باید با رعایت تقوا این جهاد را انجام دهند لذا می‌توانید با «جهاد تبیین» و البته تقوا، جامعه را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند.
کد خبر: ۶۸۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ - 07August 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه استان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: کار خبرنگاران کار مهمی است، هر چه کارها در بعد مثبت یا منفی مهم‌تر باشد انسان خود را در گرو آن قرار داده و باید در نزد خداوند هم پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه این آگاهی امانت بزرگی برای انسان است و در جهت فقهی نیز نسبت به آنچه از زبان یا قلم انسان صادر می‌شود احکام مختلفی وجود دارد، بیان داشت: هر فردی در هر مسئولیت یا عملی که دارد باید به این بیندیشد که پاسخگوی خداست، یک سخن لوازم متعدد دارد لذا با یک سخن فتنه‌هایی ایجاد یا خون‌هایی ریخته می‌شود یا برعکس شاید با یک سخن احیا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کار ارزشمند خبرنگاران این است که به جامعه آگاهی می‌دهند و جامعه می‌توانند درست تصمیم بگیرند، تبیین کرد: خبرنگاران باید با رعایت تقوا این جهاد را انجام دهند لذا می‌توانید با «جهاد تبیین» و البته تقوا، جامعه را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند.

آیت‌الله عبادی متذکر شد: در جنگ رسانه‌ای که دشمن با همه تجهیزات، هنر خبرنگاری و تبلیغاتی خود برای نابودی جامعه، ناموس و ملت کمر همت بسته و خبرنگاران نیز در مقابل او ایستاده‌اند، این به معنای جهاد است بنابراین نباید اجازه داد گاهی پرونده جهاد به تضییع حقوق فرد یا جامعه آلوده شود، حتی فردی که شهید شده است باید پاسخگوی مسئله حق‌الناس باشد.

وی با تأکید بر اینکه انسان نباید شخصیت الهی خود را تحت تأثیر عوامل مادی و زودگذر بگذارد، گفت: تلاش، زحمت و اهمیت موضوع به‌گونه‌ای نباشد که در نزد خدا یا مردم، امروز یا روز قیامت، در مواردی به صورت جهت‌دار یا بی‌دلیل آبروی کسی ریخته، مال فردی هدر رفته یا خونی ریخته شود یا اینکه بخاطر قلم و زبان ما گناهی حاصل شود، اینها لازمه قلم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار