بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در تابستان

تابستان بهترین زمان برای طبیعت‌گردی است، به‌ویژه اگر مقصد مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید. بدون شک برای ایرانیان، شهر‌های شمالی بهترین مقصد طبیعت‌گردی در فصل تابستان هستند.
کد خبر: ۶۸۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ - 07August 2024
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تابستان بهترین زمان برای طبیعت‌گردی است، به‌ویژه اگر مقصد مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید. بدون شک برای ایرانیان، شهر‌های شمالی بهترین مقصد طبیعت‌گردی در فصل تابستان هستند. باتوجه‌به فاصله کم شهر‌های شمالی، کافی است یک سوئیت یا ویلا در شمال رزرو کنید تا هم‌زمان به چند شهر و جاذبه‌های آن دسترسی داشته باشید. هیجان سفر خود را می‌توانید با اجاره یک کلبه چوبی یا کلبه جنگلی تکمیل کنید و سفری به‌یادماندنی را برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. ما نیز در ادامه چند مقصد خوب برای گردش تابستانی را به شما معرفی خواهیم کرد.
 
بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در تابستان
 
فعالیت‌های هیجان‌انگیز در طبیعت
 
تابستان فصل فعالیت‌های هیجان‌انگیز در طبیعت است. از کمپ‌کردن در انواع کلبه چوبی و کلبه جنگی گرفته تا انواع تفریحات آبی که برای ترشح آدرنالین فوق‌العاده هستند. چند مورد از بهترین شهر‌ها در شمال برای مقصد سفر تابستانی و تفریحاتی که می‌توان در آنها انجام داد را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
 
کایت‌سواری در سواحل چابکسر و متل قو
 
کایت‌سواری یک ورزش هیجان‌انگیز است که انسان را به آرزوی دیرینه خود یعنی پرواز می‌رساند. این ورزش همچنین یک تفریح مهیج و عالی در فصل تابستان محسوب می‌شود. گرمای هوا و عدم بارش باران در این فصل، فضایی عالی برای گردش بر فراز آن ایجاد می‌کند. برای کایت‌سواری در ایران، دو شهر چابکسر و متل قو را نباید از دست داد. البته کایت‌سواری یکی از تفریحات این شهر‌ها است. با اجاره ویلا در متل قو، می‌توانید از طبیعت این شهر هم لذت ببرید، به‌خصوص اگر اجاره ویلا متل قو را در مناطق جنگلی انجام دهید.
 
چابکسر نیز شهری ساحلی و زیبا است و با اقامت در آن علاوه‌بر تفریحاتی مانند کایت‌سواری، می‌توانید انواع تفریحات آبی از شنا گرفته تا غواصی و قایق‌رانی را تجربه کنید. این شهر طبیعت زیبایی هم دارد تا جایی که آن را دروازه ورودی بهشت در گیلان می‌نامند. با اقامت در هر کدام از این دو شهر، امکان سفر به شهر‌های اطراف و تفریحات هیجان‌انگیز در آنها هم وجود دارد. برای مثال، با اجاره ویلا در متل قو و اقامت در این شهر، کمتر از نیم ساعت با نمک‌آبرود فاصله خواهید داشت. درنتیجه،  اجاره ویلا متل قو این مزیت را دارد که امکان تله‌کابین‌سواری نیز برای شما فراهم می‌شود.
 
گردش در پارک جنگلی نور
 
یکی دیگر از تفریحات خوب فصل تابستان، گردش در پارک‌ها و جنگل‌ها است. به‌خصوص جنگلی مانند نور که پوشش گیاهی و جانوری متعددی دارد و رفتن به آن یک تیر و چند نشان است. با سفر به نور و اجاره سوئیت و ویلا در شمال کشور و استان مازندران، رفت‌وآمد به شهر‌هایی مانند آمل، بابل، نوشهر و چالوس به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ ازطرفی، می‌توانید یک کلبه چوبی در جنگل‌های نور اجاره کنید و شبی فوق‌العاده در جنگل نور داشته باشید.
 
شهر نور همچنین یکی از بهترین مقاصد برای اجاره ویلا در شمال است؛ زیرا از آب‌وهوایی خوب برخوردار بوده، طبیعت زیبایی دارد و در مجاورت دریا است؛ بنابراین، به هر نوع تفریحی که علاقه داشته باشید، امکان انجام آن در این شهر برای شما فراهم است. این پارک جنگلی یک میان‌بر برای رسیدن به شهر‌هایی مانند محمودآباد و تفریح در سواحل زیبای آن نیز محسوب می‌شود.
 
بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در تابستان
 
ریلکس‌کردن در جواهردشت
 
از دیگر مقاصد طبیعت‌گردی در شمال کشور که به‌جز تفریحات هیجان‌انگیز، برای علاقه‌مندان به ریلکس‌کردن هم مقصدی مناسب است، می‌توان به جواهردشت اشاره کرد. این روستای زیبا که در ارتفاعات گیلان قرار دارد، طبیعتی فوق‌العاده تماشایی دارد. با سفر به جواهردشت، به میان ابر‌ها خواهید رفت؛ زیرا این روستا در بیشتر ایام سال پوشیده از مه است که از دور منظره‌ای شبیه به لباس عروس در دل کوه‌ها برای این روستا به‌وجود می‌آورد.
 
در جواهردشت، می‌توانید یک کلبه چوبی رزرو کنید و در فضایی صمیمی از جنس طبیعت اقامت کنید. این روستا همچنین برای اجاره ویلا در شمال نیز بهترین گزینه است؛ زیرا از آب‌وهوای خوبی برخوردار بوده و بیشتر ویلا‌های آن در دل جنگل و ارتفاعات قرار دارند که باعث ایجاد منظره‌ای زیبا برای این منطقه هم می‌شود.
 
روستای اسب‌چین
 
از دیگر مناطق زیبای شمالی برای اقامت تابستانی و طبیعت‌گردی می‌توان به روستای اسب‌چین اشاره کرد. این روستای قدیمی، قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد و دورتادور آن با دیواری سنگی از رشته‌کوه البرز پوشانده شده که روستا را مانند یک دژ محکم در خود جای داده است. در این روستای زیبا که با اجاره ویلا متل قو کمتر از نیم ساعت با آن فاصله خواهید داشت، رودخانه‌ای دائمی هم جریان دارد.
 
محلی‌ها به این رودخانه که آبی شیری رنگ دارد، گوشیر می‌گویند. در این رودخانه، چندین گونه ماهی زندگی می‌کنند و اگر اهل ماهیگیری باشید، یکی از مقاصد مناسب انجام این کار در شمال است. این رودخانه که گرمای هوای این روز‌ها حجم آب آن را کم کرده‌است، در گذشته چیزی حدود ۱۵۰ هکتار زمین کشاورزی را سیرآب می‌کرد. علاوه‌بر خود روستا، مسیر رسیدن به آن هم فوق‌العاده زیبا است و در امتداد آن می‌توانید چشم‌اندازی روبه‌دریا، رودخانه و مزارع داشته باشید.
 
بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در تابستان
 
سخن پایانی

طبیعت‌گردی در تابستان خوب است، به‌خصوص اگر در شهر‌های شمالی باشد. هر کدام از شهر‌های شمال کشور یک مقصد مناسب برای سفر تابستانه هستند و چه‌بهتر که شهری را انتخاب کنید که با اقامت در آن، امکان گردش در شهر‌های اطراف به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. برای مثال، با اجاره ویلا متل قو می‌توانید از دیدنی‌های متعدد این شهر بازدید کنید و به شهر‌های اطراف آن نیز سفر کرده و خاطرات بیشتری برای سفر خود رقم بزنید. زیبایی شمال در تابستان در کنار آب‌وهوای مطبوع آن، تجربه‌ای عالی از سفر در گرم‌ترین فصل سال را رقم می‌زند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طبیعت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار