مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

شهریورماه؛ موعد برگزاری اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای «معتمدنژاد»

«فرخنده» گفت: اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای «معتمدنژاد» پایان شهریورماه در استان برگزار خواهد شد و پیگیر هستیم در کنار آموزش و توانمندسازی، آثار ناب رسانه‌ای در بخش‌های برخط و مکتوب نیز دیده شود.
کد خبر: ۶۸۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ - 07August 2024

شهریورماه؛ موعد برگزاری اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای «معتمدنژاد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از مدیران و اصحاب رسانه استان با آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ظرفیت بسیار با ارزشی در عرصه رسانه استان داریم که نیاز بود این ظرفیت‌های بالقوه باید تبدیل به بالفعل می‌شود لذا طی دو سال گذشته دو جشنواره مطبوعاتی شرق کشور در استان برگزار شد.

وی تعداد رسانه‌های فعال در استان را از ابتدای تأسیس ۱۱ مورد ذکر کرد و بیان داشت: این تعداد اکنون به ۹۱ رسانه برخط و مکتوب رسیده که از مجموع رسانه‌های استان ۲۳ مورد در دو سال اخیر مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد ۴۳ سرپرستی روزنامه در استان فعال است که با توجه به ارزیابی‌های تخصصی انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از چهار مجموعه مطبوعاتی فعال استان یک مورد در سطح و تراز ملی مطرح است.

فرخنده تبیین کرد: سال گذشته به مناسبت روز خبرنگار جشنواره ملی سواد رسانه پروفسور «کاظم معتمدنژاد» طراحی و از پوستر آن رونمایی شد و دبیرخانه این جشنواره در استان فعال و تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده و همچنین کارگاه‌های متعددی در حوزه سواد رسانه در شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی مطرح کرد: اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه‌ای «معتمدنژاد» پایان شهریورماه در استان برگزار خواهد شد و پیگیر هستیم در کنار آموزش و توانمندسازی، آثار ناب رسانه‌ای در بخش‌های برخط و مکتوب نیز دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از شش سال رکود در حوزه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مجدد این نمایشگاه را احیا کرد و جمعی از رسانه‌ها استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار