مخالفت ۳ کشور عربی با اعزام نیرو به غزه

رسانه‌های عبری‌زبان از مخالفت برخی کشور‌های عربی برای اعزام نیرو در غزه در دوران پساجنگ خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ - 07August 2024

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، درحالی‌که امارات خواستار استقرار نیرو‌های چندملیتی در غزه "برای ایجاد امنیت پس از انعقاد توافق آتش‌بس" شده است، طبق گزارش یک رسانه اسرائیلی، چند کشور عربی با این ایده مخالفت کرده‌اند.

مخالفت ۳ کشور عربی با اعزام نیرو به غزه

وبگاه "تایمز اسرائیل" گزارش داد کشور‌های اردن، قطر و عربستان سعودی درخواست‌ها برای کمک به نیروی حافظ صلح در غزه پس از جنگ را رد کردند.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام عرب و یک منبع ناشناس دیگر گزارش داد که قطر، عربستان سعودی و اردن درخواست ایالات متحده برای مشارکت در یک نیروی حافظ صلح در نوار غزه پس از پایان جنگ را رد کردند.

به نوشته این روزنامه، این مقام عرب با اشاره به مخالفت امان، دوحه و ریاض با تلاش‌های آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها پس از پایان جنگ و به اصطلاح تامین امنیت وضعیت باریکه غزه توضیح داد که نیرو‌هایی که ممکن است به غزه اعزام شوند، به عنوان "حفاظت از اسرائیل در برابر فلسطینی‌ها" تلقی خواهند شد.

از سوی دیگر، سه مقام در ژوئن گذشته به تایمز اسرائیل گفتند، مصر و امارات تمایل خود را برای مشارکت در این تلاش‌ها ابراز کرده‌اند.

پیش از این، وبگاه "آکسیوس" به نقل از ۲ مقام ارشد اسرائیلی خبر داده بود "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر اخیر خود به آمریکا، پیشنهاد تشکیل یک گروه چند ملیتی با نیرو‌های عربی را "برای تقویت نظم و قانون در غزه و اطمینان از ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه" داده است.

حماس نیز اعلام کرده است که "جناح‌های ائتلاف نیرو‌های فلسطینی پیشنهاد اسرائیل برای اعزام نیرو‌های عربی برای اداره غزه را رد کرده و نسبت به عواقب آن هشدار می‌دهند".

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار