فرمانده سپاه قدس استان گیلان:

جامعه اسلامی نیاز به چریک‌های اطلاعاتی و عملیاتی رسانه‌ای دارد

سردار «دامغانی» با بیان اینکه در عرصه رسانه نیاز به چریک‌های اطلاعاتی و عملیاتی رسانه‌ای و افراد زبده‌ای داریم که بتوانند در لحظه کنش داشته باشند گفت: رسانه‌ای قوی و قدرتمند است که به ذائقه‌سازی دشمن توجه نکند بلکه خود قدرت ذائقه‌سازی و هدایت افکار عمومی را داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ - 07August 2024

جامعه اسلامی نیاز به چریک‌های اطلاعاتی و عملیاتی رسانه‌ای داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قدس استان گیلان عصر امروز در همایش روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: استان گیلان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بالا در حوزه رسانه، اما هنوز موکب تخصصی رسانه‌ای در راهپیمایی اربعین ندارد که باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ای بی‌نظیر حضرت زینب (س) در رساندن پیام‌های نهضت عاشورا عنوان کرد: کار رسانه‌ای حضرت زینب (س) در واقع تاثیرگذارترین و مهم‌ترین اقدام رسانه‌ای تاریخ بود که با اثرات ماندگار همراه است و آن حضرت در یک اقدام رسانه‌ای بی‌نظیر، حقیقت را بیان کردند.

سردار دامغانی با بیان اینکه در مقطعی، همه دنیا درصدد از بین بردن این انقلاب برآمدند، اما موفق نشدند و ملت با هدایت‌های امامین انقلاب توانست سختی‌ها را پشت سر بگذارد افزود: گام دوم انقلاب شرایط ویژه‌تری دارد؛ عواملی همچون شرایط جامعه بین‌الملل، نظم جدید جهانی و تغییر موازنه قدرت باعث شده که شرایط امروز متفاوت‌تر از گذشته باشد و در این میان رسانه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی پیچیده و تمام‌عیار دشمن علیه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در چنین شرایطی نقش کلیدی و محوری دارند، زیرا در خط مقدم این درگیری‌ها ایستاده‌اند و به عنوان رزمندگان این عرصه در حال ایفای نقش هستند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه این جنگ ترکیبی یک بستر اصلی دارد و آن هم جنگ شناختی است افزود: در گام دوم انقلاب نیاز به حرکت جهشی در همه ابعاد داریم و باید حرکت‌مان آفندی باشد.

سردار دامغانی با اشاره به اینکه برای موفقیت در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن باید در حوزه رسانه برتری خودمان را رقم بزنیم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند که جنگ اصلی ما جنگ رسانه‌ای است و اثری که رسانه امروز دارد از سلاح بیشتر است.

وی با بیان اینکه بدون استفاده از هنر، رسانه کارکردی ندارد و باید پیوند اساسی در این حوزه رقم بخورد عنوان کرد: برای عزت، رشد و آینده کشور و انقلاب باید توجه ویژه‌ای به حوزه رسانه داشته باشیم و دولت جدید هم در این زمینه بسترسازی کند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز نیاز به کنش دقیق رسانه‌ای و جبهه‌بندی رسانه‌ای داریم افزود: در عرصه رسانه فقط کنش‌گر رسانه نمی‌خواهیم بلکه نیاز به چریک‌های اطلاعاتی و عملیاتی رسانه‌ای و افراد زبده‌ای داریم که بتوانند در لحظه کنش داشته باشند.

سردار دامغانی با اشاره به لزوم داشتن باور عمیق و درک نسبت به جنگ ترکیبی دشمن خاطرنشان کرد: یکی از عللی که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ریسک کردند و رهبر مجاهد حماس را در تهران ترور کردند و دچار خطا شدند در واقع نجات یافتن از فشار روانی عملیات وعده صادق بود.

وی با بیان اینکه امروز اهمیت روایت اتفاقاتِ میدان از خودِ اتفاقات بیشتر است افزود: شناخت از راهبرد‌های دشمن به تنهایی کافی نیست بلکه اصحاب رسانه باید قوه تجزیه و تحلیل مطالب و پیوند بین اتفاقات و کنش‌گری را جدی بگیرند و در انجام رسالت خود خیلی هوشمندانه عمل کنند به‌گونه‌ای که در زمین دشمن بازی نکنند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان در پایان متذکر شد: رسانه‌ای قوی و قدرتمند است که به ذائقه‌سازی دشمن توجه نکند بلکه خود قدرت ذائقه‌سازی و هدایت افکار عمومی را داشته باشد، زیرا با ذهن و قلب مردم سر و کار دارید و نقش مهمی در ایجاد تحرک در جامعه برای حرکت به سمت اهداف متعالی دارید.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار