سرلشکر سلامی:

فناوری‌هایی در سپاه توسعه یافته و قابل انتقال و تعمیم به صنایع دیگر کشور است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کار اصلی ما، ساخت تجهیزات سامانه‌های دفاعی است و هیچ وقت تلاش نمی‌کنیم جای نهاد‌های دیگر را بگیریم.
کد خبر: ۶۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ - 07August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در حاشیه بازدید از خبرگزاری صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: کار اصلی ما، ساخت تجهیزات سامانه‌های دفاعی است و بخش خودرو در کشور دارای متولی است؛ هیچ وقت تلاش نمی‌کنیم جای نهاد‌های دیگر را بگیریم ما به صنایع کمک می‌کنیم به همین دلیل اساسا سپاه وارد عرصه خودروسازی نمی‌شود.

سپاه وارد عرصه خودروسازی نخواهد شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: فناوری‌هایی در سپاه پاسداران توسعه یافته و قابل انتقال و تعمیم به صنایع دیگر کشور است به طور مثال در ارتباطات، رادارها، پرنده ها، فناوری ها، فصل مشترک بین بخش نظامی و غیرنظامی است.

وی افزود: این کارکرد ما نیست، ما باید قدرت نظامی و دفاعی خود را بسازیم تا خودروساز با امنیت بتواند خودرو‌های مدرن و پیشرفته‌ای را برای مردم بسازند تا جایگزین خودرو‌های خارجی شود و مردم بتوانند مدل‌های دلخواه خود را در کشور از خودرو‌های داخلی انتخاب کنند.

سرلشکر سلامی با اشاره به تولید گیربکس‌های اتوماتیک برای مصارف خودروسازی گفت: در انتقال فناوری‌هایی که می‌تواند در اجزا و قطعات صنعت موثر باشد، کمک می‌کنیم، اما اینکه سامانه ساز شویم، مدنظر نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اعتماد به نفس، خودباوری، برنامه ریزی و سازماندهی بسیار مهم است ما به لحاظ هوش انسانی، استعداد‌های سرشار به خصوص در حوزه‌های فنی جزء کشور‌های برتر در جهان هستیم؛ ما باید در باورهایمان تجدیدنظر کنیم تا اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار